آدام شیف: ترامپ به جای منافع شخصی به منافع ملی آمریکا اولویت دهد

به گزارش مجله کامپیوتر به نقل از خبرگزاری فرانسه، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه شنبه در سخنانی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری (ترامپ) به جای منافع شخصی به منافع ملی آمریکا اولویت دهد.

آدام شیف: ترامپ به جای منافع شخصی به منافع ملی آمریکا اولویت دهد

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص گفت: جلوگیری دولت ترامپ از حضور سفیر ما در اتحادیه اروپا، در جلسه مجلس نمایندگان به امنیت ملی آمریکا آسیب می رساند.

وی در ادامه اضافه کرد: این موضوع را آنالیز خواهیم کرد که آیا دونالد ترامپ یاری های نظامی به اوکراین را به عملی کردن خواسته هایش مشروط نموده است یا خیر. از رئیس جمهوری می خواهیم که به منافع آمریکا و منافع ملت آمریکا و نه منافع شخصی اش اولویت دهد.

لازم به ذکر است، منابع آگاه پیشتر اعلام نموده بودند که دولت آمریکا به گوردون سوندلند سفیر این کشور در اتحادیه اروپا دستور داده است تا در جلسه دموکرات های مجلس نمایندگان در مورد موضوع استیضاح رئیس جمهوری شرکت نکند.

روزنامه نیویورک تایمز در این خصوص نوشته بود: این تصمیم برای جلوگیری از گفتگوی سوندلند با بازپرسان، مطمئنا محرک تنش است و تبعاتی برای کاخ سفید و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به همراه دارد.

لازم به ذکر است، چندی پیش کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان نشست استماعی را در مورد مکالمه جنجالی ترامپ- زلنسکی به ریاست آدام شیف رئیس این کمیته برگزار نموده بود.

از سوی دیگر، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه کوشش برای استیضاح رئیس جمهوری این کشور در پرونده موسوم به اوکراین گیت، تا کنون 2 بار به کاخ سفید احضاریه فرستادند.

اگرچه ترامپ مدعی است هیچ خطایی مرتکب نشده است، سه کمیته مجلس نمایندگان که مسئول رسیدگی به روند استیضاح هستند؛ به وی تا 18 اکتبر (26 مهر) فرصت دادند تا اسناد مربوط به این پرونده را ارائه کند.

به همین دلیل، دموکرات ها در نامه ای خطاب به کاخ سفید، ضمن ابراز تاسف از موقعیت پیش آمده، گفتند: رفتار ترامپ هیچ راهی برای آنها جز صدور احضاریه باقی نگذاشته است.

لازم به ذکر است ترامپ با هدف اعمال نفوذ بر انتخابات 2020 آمریکا، متهم به اعمال فشار بر ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی از راه جمع آوری مدرک علیه جو بایدن رقیب دموکرات خود است.

گفته می گردد که وی زلنسکی را تهدید نموده چنانچه با وی همراهی نکند؛ یاری نظامی به اوکراین را منتفی خواهد نمود.

احضاریه از سوی ریاست کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا صادر شده حال آنکه کاخ سفید با کم اهمیت جلوه دادن آن مدعی شد که این موضوع چیزی را تغییر نمی دهد.

لازم به ذکر است حتی اگر ترامپ از سوی مجلس نمایندگان متهم گردد، حرف آخر را مجلس سنا می زند که در آن اکثر کرسی ها در اختیار حزب جمهوریخواه است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آدام شیف: ترامپ به جای منافع شخصی به منافع ملی آمریکا اولویت دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدام شیف: ترامپ به جای منافع شخصی به منافع ملی آمریکا اولویت دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید