جمهوریخواهان راه تشکیل کمیته تغییرات اقلیمی سنا را سد کردند

به گزارش مجله کامپیوتر، تهران - خبرنگاران - تارنمای آمریکایی هیل گزارش داد: سناتورهای جمهوریخواه روز سه شنبه از تصویب قطعنامه تشکیل کمیته تغییرات اقلیمی در این مجلس، جلوگیری کردند.

جمهوریخواهان راه تشکیل کمیته تغییرات اقلیمی سنا را سد کردند

به گزارش مجله کامپیوتر به نقل از هیل، چارلز شومر رئیس اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا با این شرح که این کمترین کاری است که سناتورها می توانند برای مبارزه با تغییرات اقلیمی انجام دهند، کوشید تا حمایت همه جانبه نمایندگان برای تصویب قطعنامه تشکیل این کمیته را به دست آورد.

اما جان باراسو رئیس جمهوریخواه کمیته محیط زیست و امور عمومی سنا با این استدلال که تشکیل کمیته تغییرات اقلیمی اختیارات کمیته تحت نظارت وی را در خصوص سیاست های مربوطه از بین خواهد برد، با این طرح مخالفت کرد.

بر طبق قانون سنای آمریکا، هر سناتوری امکان پیشنهاد قطعنامه ای را دارد و در عین حال هر سناتور دیگری هم مختار است تا این طرح را رد کند.

به نوشته هیل، دمکرات ها اوایل ماه جاری میلادی اعلام کردند که می خواهند کمیته ای تشکیل دهند که تماما بر مموضوع تغییرات اقلیمی تمرکز کند تا با دمکرات های مجلس نمایندگان و نانسی پلوسی سخنگوی این مجلس که اوایل امسال هیات جدیدی برای این منظور تشکیل داد، همراهی نمایند.

دمکرات ها علاوه بر این که خواهان تشکیل کمیته تغییرات اقلیمی شده اند، قطعنامه ای مبنی بر آن منتشر کردند که تغییرات اقلیمی یک واقعیت انکارناپذیر است، فعالیت های انسانی عامل اصلی آن و کنگره باید به مبارزه با آن اقدام کند.

جمهوریخواهان روز سه شنبه از تصویب این قطعنامه نیز جلوگیری کردند.

به گزارش مجله کامپیوتر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پس از ورود به کاخ سفید از پیمان اقلیمی پاریس خارج شد؛ پیمانی که 187 کشور دنیا را به مبارزه با گرم شدن کره زمین، کنترل انتشار کربن دی اکسید و گازهای گلخانه ای متعهد نموده است.

وی از زمان مبارزات انتخاباتی سال 2016 بارها از ابعاد اقتصادی این پیمان برای آمریکا انتقاد نموده بود و گفته بود که بدون مذاکره مجدد تمایلی به باقی ماندن در آن ندارد.

این درحالی است که گزارش تغییرات اقلیمی آمریکا که چندی پیش توسط کنگره این کشور و با همکاری ده ها موسسه و وزارتخانه دولتی تهیه و منتشر شده بود، ادعاهای ترامپ در این باره را زیرسوال برد و نشان داد که تغییرات اقلیمی خسارت های اقتصادی و جانی بسیاری را متوجه آمریکا و شهروندانش خواهد نمود. حال گویی جدیت این موضوع نمایندگان کنگره را به تکاپو انداخته است.

اروپام**9418**2040

منبع: ایرنا

به "جمهوریخواهان راه تشکیل کمیته تغییرات اقلیمی سنا را سد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوریخواهان راه تشکیل کمیته تغییرات اقلیمی سنا را سد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید