اسپات لایت در اسنپ&zwnjچت؛ رقیب جدید تیک تاک؟!
به گزارش مجله کامپیوتر، اسنپ چت گفت این ویژگی برای افزایش پخش ویدیو ها طراحی شده است و به افراد اجازه می دهد ویدیو های خود را برای کاربران بیشتری در این شبکه پخش نمایند.
اسنپ چت بخش جدیدی راه انداخته است که اسپات لایت نام دارد و تلاشی آشکار برای رقابت علیه تیک تاک است.
برنامک رقیب تیک تاک، به طور عمده به سبب بخشی که صفحه برای شما نام دارد، به محبوبیت بالایی دست یافته است چرا که در این صفحه از الگوریتمی استفاده می گردد تا مجموعه ای بی انت ها از ویدیو ها پخش گردد و به افراد اجازه می دهد به سرعت پست های سایر کاربران این شبکه را مشاهده نمایند.
اکنون اسنپ چت هم ویژگی مشابهی به شکل اسپات لایت به راه انداخته که اجازه می دهد پست های خلاقانه کاربران آن ترویج گردد و برای افراد تماشاچی هم مفرح و سرگرم نماینده است. اسنپ چت گفت این ویژگی برای افزایش پخش ویدیو ها طراحی شده است و به افراد اجازه می دهد ویدیو های خود را برای کاربران بیشتری در این شبکه پخش نمایند.
اگر کاربران ویدیوی خود را داخل اسنپ چت بگیرند، با گزینه جدید اسپات لایت روبه رو خواهند شد که هنگام انتشار ویدیو از گزینه های موجود خواهد بود و به آن ها اجازه می دهد ویدیوی خود را در بخش اسپات لایت این برنامک منتشر نمایند و آن را در معرض تماشای طیف گسترده ای از کاربران قرار دهند.
این شرکت همچنین تایید کرد به عنوان راهی برای تشویق اولیه کاربران به استفاده از این ویژگی، تا خاتمه امسال میلادی به کسانی که ویدیو های بیشتر دیده شده را در اسپات لایت بسازند، روزی بیشتر از یک میلیون دلار جایزه خواهد داد.
اسنپ چت گفت کاربران باید بالای 16 سال سن داشته و در موارد لازم، رضایت والدین خود را داشته باشند تا بتوانند این جوایز را دریافت نمایند. این شرکت تایید کرد این ویژگی جدید از دوشنبه در بریتانیا و ایرلند ارائه خواهد شد.
خلق و به اشتراک گذاری ویدیو های خلاقانه به شدت در شبکه های اجتماعی محبوب شده و با ظهور تیک تاک به اوج رسیده است، شبکه ای که کاربران ویدیو های کوتاه خود را در آن با دیگران به اشتراک می گذارند و تنها در بریتانیا میلیون ها کاربر را به خود جذب نموده است.
طی سال های اخیر رقابت میان رسانه های اجتماعی در جلب توجه کاربران جوانتر بسیار شدید بوده است و هر ویژگی و ابزاری که در یک شبکه محبوب گردد اغلب از سوی دیگران نیز تقلید و ارائه می گردد. این به ویژه درباره استوری های غیب شونده اسنپ چت صادق است که از آن موقع تا به امروز در فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ نیز ارائه شده است و اخیرا هم در شروع ماه گذشته میلادی از سوی توییتر عرضه شد.
اسنپ چت گفت اسپات لایت با این هدف طراحی شده که برای کاربران این شبکه سرگرمی فراهم آورد، در حالی که تندرستی مجازی افراد را نیز مدنظر دارد.
این شرکت گفت محتوای ارائه شده در اسپات لایت پیش از مشاهده صد کاربر اول، از سوی کارمندان ارزیاب و هوش مصنوعی آنالیز خواهد شد و به کاربران بیشتری ارائه نخواهد شد مگر آن که از پس این ارزیابی بیرون آمده باشد، همچنین اظهار نظر عمومی روی این پست ها ممکن نیست.
کسانی که ویدیو های خود را از حساب خصوصی منتشر می نمایند نیز خواهند دید اطلاعات حساب کاربری آن ها در اسپات لایت هم خصوصی خواهد ماند.
اسنپ، شرکت مادر این برنامک گفت: اسپات لایت سرگرم نماینده ترین ویدیو هایی را که از سوی کاربران ما خلق شده در مرکز توجهات قرار می دهد فارغ از این که چه کسی آن ها را خلق نموده باشد. ما اسپات لایت را با این هدف ساختیم تا مکانی برای در مرکز قرار دادن محتوای هر کاربری باشد بدون این که نیازی به داشتن حساب کاربری عمومی یا فالوئر های پرتعداد باشد.
این مکانی منصفانه و سرگرم نماینده برای کاربران اسنپ چت است تا بهترین ویدیو های خود را به اشتراک بگذارند و از بازخورد آن در سراسر جامعه اسنپ چت بهره مند شوند.
منبع: ایندیپندنت
منبع: فرادید