بهره مندی 118 صنعتگر از تسهیلات مشاغل خانگی در ایلام

به گزارش مجله کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از بهره مندی و معرفی 118 صنعتگر در بخش صنایع دستی استان از تسهیلات مشاغل خانگی در سال 98 اطلاع داد.

بهره مندی 118 صنعتگر از تسهیلات مشاغل خانگی در ایلام

به گزارش مجله کامپیوتر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در دو حوزه پشتیبان و مستقل به 118 نفر از فعالان عرصه صنایع دستی در سال 98 پرداخت شد و تعدادی هم برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

او اضافه نمود: صنایع دستی همیشه به عنوان یک منبع درآمد برای خانواده ها، یکی از اولویت های این اداره کل بوده است چراکه این صنعت می تواند تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل خانگی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام توضیح داد: به همین دلیل طی این مدت برای 118 نفر از فعالان حوزه صنایع دستی و جویای کار که متقاضی دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند، پرونده تشکیل شد و این افراد از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بانک های عامل معرفی شدند و بیشتر این افراد هم تسهیلات را دریافت کردند.

او گفت: برای تحقق اهداف و برنامه های دولت در گسترش پوشش نظام تأمین اجتماعی، شاغلان صنایع دستی در مناطق روستایی عشایری نیز بیمه می شوند.

شنبه زاده ادامه داد: سالانه تعداد زیادی از علاقه مندان به رشته های مختلف صنایع دستی در کلاس های آموزش مربوط به صنایع دستی شرکت می نمایند و در انتها دوره به آن ها گواهینامه آموزشی اعطا می گردد.

منبع: میراث آریا

به "بهره مندی 118 صنعتگر از تسهیلات مشاغل خانگی در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی 118 صنعتگر از تسهیلات مشاغل خانگی در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید