بوم گردی؛ راهی برای گردش چرخ اقتصاد روستایی

به گزارش مجله کامپیوتر، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توجه به احداث اقامتگاه های بوم گردی در روستاها باعث تقویت وضعیت مالی روستائیان خواهد شد.

بوم گردی؛ راهی برای گردش چرخ اقتصاد روستایی

به گزارش مجله کامپیوتر، سجاد صنعتی منفرد در جمع مجله کامپیوتر، اظهار کرد: توجه به احداث اقامتگاه های بوم گردی در روستاها باعث تقویت وضعیت مالی روستائیان می گردد و یکی از برنامه های تاثیرگذار در توسعه روستاها و افزایش پایداری آن ها، بحث احداث اقامتگاه های بوم گردی است که هم ایجاد اشتغال نموده و هم زمینه ای برای سفر مردم به روستاها فراهم می نماید.

این مسئول ادامه داد: اقامت گاه های بوم گردی باید در محیط های بکر طبیعی، بافت های روستایی و با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی و سیمای طبیعی منطقه احداث گردد تا ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه، احداث اقامتگاه های بوم گردی، ضمن ایجاد اشتغال و درآمدزایی، به زیبایی روستا نیز یاری خواهد نمود، اضافه نمود: گردشگری روستایی در دنیای امروز یکی از بخش های مهم فعالیت های مالی محسوب می گردد به طوری که با احیای بافت با ارزش و اجرای طرح های هادی روستایی با رویکرد گردشگری می توان فرصت های جدیدی در راستای توسعه اقامتگاه های بوم گردی ایجاد کرد که خوشبختانه بنیاد مسکن استان در این راستا گام های ویژه ای برداشته است.

صنعتی منفرد توضیح داد: برای بهره گیری از ظرفیت ها و توان های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی توسعه اقامتگاه های بوم گردی در قالب تفاهم نامه سه جانبه ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری در دستور کار نهاده شد تا برای پرداخت تسهیلاتی به منظور مرمت و احداث واحدهای بوم گری در روستاها اقدام گردد.

وی یادآور شد: برای مرمت واحدهای بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، تسهیلات 20 میلیون تومانی با سود 4 درصد و بازپرداخت 60 ماهه و همچنین تسهیلات 40 میلیون تومانی با سود 5 درصد با بازپرداخت 15 ساله برای احداث واحدهای بوم گردی پرداخت می گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد درخواست های رسیده برای دریافت تسهیلات فوق الذکر به کمیته 7 مورد است که در کمیته مشترک مصوب شده و متقاضیان این تسهیلات می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان ها و تشکیل پرونده و تایید در کمیته توسعه بوم گردی روستایی استان و مرکز توسط بنیاد مسکن از این تسهیلات برخوردار باشند.

وی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز تسهیلات ویژه ای برای احداث واحدهای بوم گردی در نظر گرفته است. همچنین برای رونق بخشی به این بخش، استانداری نیز در بحث صدور پروانه ساخت این نوع واحدها تسهیلاتی را در نظر گرفته و تحقق این مهم، فضایی مناسب را در گسترش بوم گردی روستایی در استان فراهم می نماید.

صنعتی منفرد اعلام کرد: در نظر دریافت معماری سنتی در واحدهای بوم گردی ضرورت بسیاری دارد و طراحی های لازم در این زمینه صورت گرفته تا ضمن احیای هویت فرهنگی، مجددا چهره روستاها به سبک معماری زیبای سنتی گرایش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بوم گردی؛ راهی برای گردش چرخ اقتصاد روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوم گردی؛ راهی برای گردش چرخ اقتصاد روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید