جهش هوش مصنوعی در علوم و تحلیل داده ها
به گزارش مجله کامپیوتر، استاد تمام ریاضی دانشگاه سمنان گفت: هوش مصنوعی یکی از رشته های علوم کامپیوتر است و امروزه کاربردهای خوبی در جهان پیدا نموده و در علوم مختلفی همچون اقتصاد، پزشکی، جامعه شناسی و دیتا جهش داشته است.
مجید اسحاقی استاد تمام ریاضی دانشگاه سمنان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی مجله کامپیوتر درباره عملکرد هوش مصنوعی و رسانه، گفت: هوش مصنوعی یکی از رشته های علوم کامپوتر است که امروزه کاربردهای بسیار زیادی در جهان پیدا نموده و علوم مختلف از جمله اقتصاد، پزشکی، جامعه شناسی، زمینه های دیتا و بیگ دیتا کاربرد و جهش داشته و برای کارهای آمارگیری و تحلیل داده ها استفاده زیادی دارد و روز به روز کاربرد این موارد بیشتر می گردد.
پیشرفت هوش مصنوعی تا سال 2025 در رسانه ها
وی اضافه نمود: هوش مصنوعی یکی از علومی است که تا 10 سال آینده پیشتاز است و کاربردهایش روز به روز بیشتر می گردد به طوری که بعضی از کشورها سیاست خود را روی هوش مصنوعی متمرکز نموده اند، نخست وزیر ژاپن گفته تا سال 2025 سیستم ها نه تنها در رسانه بلکه در تمام بخش ها باید به صورت هوش مصنوعی استفاده گردد و این موضوع به شدت در حال پیشرفت است.
استاد تمام ریاضی دانشگاه سمنان ادامه داد: یکی از مهمترین کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه است به طوری که در سال های گذشته مجله کامپیوتر و بعضی افراد اطلاعات را به صورت سنتی و دستی فراهم و نتیجه گیری می کردند ولی در حال حاضر هوش مصنوعی کامپیوتر است که تصمیم می گیرد، فکر می نماید و اخبار را مجزا و تحلیل می نماید؛ بنابراین تا 20-10 سال آینده کل سیستم رسانه هوش مصنوعی می گردد.
شخصی شدن اطلاعات و مرتب سازی آن به وسیله هوش مصنوعی و نرم افزارهای اطلاعاتی
اسحاقی اضافه نمود: در حال حاضر نرم افزارهایی وجود دارد که اطلاعات را از خبرگزاری ها دریافت، دسته بندی و تصمیم گیری می نمایند و خبرهایی که مناسب هستند را در اولویت قرار می دهند و چنین کاری با استفاده از هوش مصنوعی در رسانه ها انجام می گردد که کاربردهایش روز به روز بیشتر می گردد.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر گروه هایی در کشورهای پیشرفته وجود دارند که روی رسانه و هوش مصنوعی کار می نمایند که شخصی گردد به طوری که هر شخص بتواند به وسیله سیستم نرم افزاری اطلاعات مورد نظر خود را از کل رسانه ها به هر زبانی که مدنظر دارد را گلچین کند و در این حالت رسانه از حالت اجتماعی به سمت شخصی هم سوق پیدا می نماید و سلیقه افراد متفاوت است و بر اساس سلیقه های متفاوت خبرها یا اطلاعات گلچین می شوند و برای اشخاص مورد نظر ارسال می شوند که این یک پیشرفت و اتفاق خوب است.
استاد تمام ریاضی دانشگاه سمنان افزود: اگر قرار باشد این کار به صورت معمولی انجام گردد زمان زیادی برای جمع کردن آمار احتیاج است که این کار دشواری است در حالی که می توان با نرم افزار و هزینه های بسیار کم این کار را انجام داد و اطلاعات بهینه در اختیار کاربران قرار می گیرد و قطعا هوش مصنوعی در این زمینه پیش رو خواهد بود.
منبع: خبرگزاری فارس