خبرنگاران ادعای پمپئو برای یاری به ایرانیان در مبارزه با کرونا

به گزارش مجله کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- وزیر امور خارجه آمریکا در ادعایی ریاکارانه، بدون اشاره به تحریم های کشورش علیه ایرانیان، مدعی شد که واشنگتن به مردم ایران پیشنهادیاری برای مبارزه با کرونا می نماید.

خبرنگاران ادعای پمپئو برای یاری به ایرانیان در مبارزه با کرونا

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا آدینه شب در پیامی توئیتری نوشت: من عمیقا نگران شیوع ویروس کرونا در ایران و خطر سلامت عمومی برای مردم ایران و همسایگان آنان است. ایالات متحده یاری انسان محبت آمیز به مردم ایران برای نیازهای برآوردنشده آنان در پاسخ [به بیماری کرونا] ارایه می نماید.

همزمان مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای مدعی شد که کشورش به صورت رسمی به وسیله سوئیس پیشنهاد یاری خود را به ایران ارایه نموده و ادعا کرد: حمایت از مردم ایران اولویت اول ما است و خواهد بود.

همچنین بیانیه ای منتسب به پمپئو در تارنمای رسمی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده که مدعی حمایت از مردم ایران در مقابله با ویروس کرونا است.

پمپئو در این بیانیه گفته است: ایالات متحده از ایران می خواهد تا به طور کامل و شفاف با سازمان های بین المللی یاری رسانی و بهداشت همکاری کند. ما به همکاری نزدیک با کشورهای منطقه برای یاری به برطرف نیازهای برآوردنشده در پاسخ به این ویروس ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با دورویی اضافه نمود که یاری های خاص دارویی به ایران برای برطرف رنج های انسانی، از تحریم های آمریکا معاف هستند.

ادعای پمپئو در حالی است که گزارش های مختلف از سوی رسانه ها و اظهارات مقام های مختلف در ایران و کشورهای اروپایی حاکی است تحریم های آمریکا علیه ملت ایران مانعی جدی در تبادلات مالی مربوط به خرید دارو و تجهیزات پزشکی است.

نشریه نیوزویک روز دوشنبه در گزارشی با یادآوری تحریم های دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه ایران نوشت: تحریم های آمریکا کوشش های ایران برای مبارزه با ویروس کرونا را تحت تاثیر قرار داده و آن را پیچیده نموده است. ایران برای جلوگیری از گسترش سریع و مهلک ویروس جدید کرونا کوشش می نماید، اما این کوشش ها به دلیل تحریم های شدید مالی ایالات متحده با پیچیدگی هایی روبرو شده است.

از دی ماه و شروع شیوع کرونا در چین تا به امروز بیش از 80 هزار تن به این بیماری مبتلا شده و نزدیک به 3 هزار تن نیز جان باخته اند. براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تا به امروز 388 نفر در ایران به کرونا دچار شده و 34 تن جان باخته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ادعای پمپئو برای یاری به ایرانیان در مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

430 کاربر به "خبرنگاران ادعای پمپئو برای یاری به ایرانیان در مبارزه با کرونا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادعای پمپئو برای یاری به ایرانیان در مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید