دلایل زرد شدن فرش بعد از شستشو و چگونگی برطرف زردی

به گزارش مجله کامپیوتر، زرد شدن فرش بعد از شستشو یکی از مشکلاتی است که بسیاری افراد پس از شستشوی فرش ماشینی یا دستباف در منزل با آن روبرو می شوند. این زردی باعث کثیف تر دیده شدن و ظاهر نازیبایی در آن می گردد، از همین رو دانستن راهکارهای مناسب می تواند به پیشگیری از طرد شدن فرش و یا برطرف آن یاری کند. در این مقاله سعی می کنیم علل زرد شدن فرش بعد از شستشو و راهکارهای برطرف این مشکل را بیان کنیم.

دلایل زرد شدن فرش بعد از شستشو و چگونگی برطرف زردی

علت زرد شدن فرش بعد از شستن

شستشوی فرش دستباف یا ماشینی در منزل یکی از کارهای سخت و حساس به شمار می آید. از فرایند شستشو به درستی انجام نگردد ممکن است با زرد شدن فرش بعد از شستشو روبرو نشوید. مسئله ای که نه تنها زشت شدن و کثیفی جلوه فرش را به همراه دارد بلکه می تواند منجر به ایجاد آسیب هایی مانند پوسیدگی فرش گردد.

اما شاید برای شما سوال باشد چرا فرش پس از شستن زرد می گردد؟ این موضوع علل مختلفی دارد که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می گردد:

  • زردآب در بافت فرش باقی می ماند: زرد آب در واقع آبی کثیفی است که در فرایند شستشوی فرش باید از آن خارج گردد. در صورتی که این آبه خوبی از فرش خارج نگردد می تواند پس از خشک شدن باعث زردی رنگ فرش گردد. یا زمانی که فرش را آویزان می کنید به سمت ریشه ها راهنمایی شده و ریشه های فرش را زرد می نماید. برای پیشگیری از این موضوع می توانید در زمان شستشوی فرش با استفاده از وسیله ای مانند پارو برای تمیزتر شدن فرش و خروج زردآب بهره ببرید.
  • شوینده های نامناسب باعث زرد شدن فرش می گردد: عامل دیگری که می تواند منجر به زرد شدن فرش گردد شوینده های نامناسب یا بی کیفیتی است، اگر شوینده اسیدی باشد می تواند منجر به ایجاد این مشکل در فرش گردد.
  • استفاده از روش غیر اصولی برای خشک کردن فرش: یکی از مسایل دیگری که می تواند منجر به زرد شدن رنگ فرش گردد، استفاده از روش هایی مانند آویزان کردن فرش بلافاصله پس از شستشوی آن است. اگر می خواهید با این مشکل روبرو نشوید باید پس از شستشوی کامل فرش مدتی را زمان بدهید تا فرش به همان حالت پهن شده آب اضافی خود را از دست بدهد. پس از آن فرش را برای خشک کردن به محل مورد نظر منتقل کنید.

از آنجا که امروزه کمتر کسی اقدام به شستشوی فرش در منزل می نماید، یکی از برترین راه ها برای خلاصی از مشکلاتی مانند زرد شدن فرش بعد از شستشو، سفارش به قالیشویی های معتبر است. قالیشویی اردلان ارائه نماینده خدمات قالیشویی به شهروندان کرجی و نیز شهرهای حومه است. شما می توانید برترین خدمات قالیشویی را در کوتاه ترین زمان ممکن و مناسب ترین قیمت از شرکت قالیشویی اردلان کرج دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا ثبت سفارشات خود می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

علت زرد شدن ریشه فرش بعد از شستن

یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از شستشوی فرش با آن روبرو شوید زرد شدن ریشه ها است. در این صورت ممکن است تصور کنید شستشوی ریشه فرش می تواند راه چاره مناسبی باشد. اما نکته مهمی که باید در این زمینه مدنظر قرار دهید علت یابی آن است. با دانستن علت این موضوع می توانید از روش های مناسبی برای برطرف زردی ریشه های فرش اقدام کنید. مهمترین عللی که می تواند منجر به زرد شدن ریشه های فرش گردد عبارت است از:

  • عدم گردگیری فرش پیش از شستشو
  • جاری شدن زردآب فرش به ریشه ها و عدم آبگیری مناسب فرش
  • استفاده از شوینده های نامناسب و اسیدی

برند اردلان ارائه نماینده خدمات قالیشویی در جهانشهر، باغستان، عظیمیه و دیگر شهرهای اطراف کرج مجموعه ای از خدمات قالیشویی مانند شستشوی فرش دستباف و ماشینی، رفوگری حرفه ای، مبل شویی و… را به مشتریان خود با بالاترین کیفیت ارائه می نماید. شما می توانید به راحتی و با کمترین دردسر فرش های خود را برای شستشو و پیشگیری از زرد شدن آن به این شرکت بسپارید.

چگونگی برطرف زردی فرش شسته شده

اگر با زرد شدن فرش بعد از شستشو روبرو شدید می توانید از روش های مختلف برای برطرف آن اقدام کنید. از مهمترین روش هایی که می تواند به برطرف مشکل زردی فرش یا ریشه های آن یاری کند به توضیح زیر است:

فرش را مجدد بشویید: در این شستشوی دوباره حتما از خارج شدن زرداب از فرش اطمینان حاصل کنید.

از پارچه مرطوب بهره ببرید: با این پارچه روی لکه های زرد ایجاد شده روی فرش بکشید. اگر لکه های سطحی باشد به راحتی پاک می گردد.

از محلول جوش شیرین و سرکه سفید بهره ببرید: این محلول را روی لکه های زرد فرش اسپری کنید و بگذارید مدتی بماند. سپس می توانید با پارچه تمیز روی این قسمت بکشید تا زردی ها از بین برود.

از شوینده هایی با ترکیب اسیدی ضعیف بهره ببرید: برای این منظور می توانید از شامپو فرش، ترکیب آب و صابون یا پودر دستی نیز برای از بین بردن لکه های زرد فرش بهره ببرید.

سرکه و آب نمک را با هم ترکیب کنید: یکی از ترکیبات دیگری که می تواند برای از بین بردن لکه های زرد رنگ فرش پس از شستشو موثر باشید ترکیب سرکه و آب نمک است. این محلول را روی قسمت های زرد شده فرش اسپری کنید و پس از چند دقیقه با دستمال آن را تمیز کنید.

چگونه فرش را بشوییم که زرد نگردد؟

اگر می خواهید از زرد شدن فرش بعد از شستشو کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • انتخاب مکان مناسب برای شستشوی فرش
  • تمیز کردن فرش از گرد و غبار پیش از شستشو
  • استفاده از شوینده مناسب
  • خارج کردن کامل آب کثیف از فرش به یاری پارو
  • آبکشی مناسب
  • آبگیری فرش در جای خود برای چند ساعت
  • خشک کردن اصولی فرش

برند اردلان ارائه نماینده خدمات قالیشویی در گوهردشت نیز می باشد. شهروندان در شهرهای کرج و اطراف آن می توانند از خدمات گسترده این شرکت برای شستشوی انواع فرش ماشینی و دستباف استفاده نمایند.

سوالات متداول

1- مهمترین دلایل زرد شدن فرش بعد از شستشو چیست؟

ماندن زردآب در بافت فرش، خشک کردن غیر اصولی، استفاده از شوینده های نامناسب از مهمترین دلایلی است که منجر به زرد شدن فرش یا ریشه فرش پس از شستشو می گردد.

2- مهمترین راه چارههای برطرف زردی فرش پس از شستشو چیست؟

شستن مجدد فرش، استفاده از پارچه نمدار برای پاک نموده لکه ها، استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید، استفاده از شوینده های مناسب و نیز استفاده از ترکیب آب و سرکه از برترین راه چارههای خانگی برای برطرف زردی فرش است.

3- برای از بین بردن رنگ زردی ریشه ها از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟

اگر پس از شستشوی فرش شاهد زردی ریشه های فرش شدید، می توان حدس زد که به علت خشک کردن غیر اصولی و ماندن زرداب در فرش این مشکل ایجاد شده است. البته عدم گردگیری فرش پیش از شستشو نیز می تواند منجر به زرد شدن ریشه ها پس از شستشو گردد. اگر اندازه زردی رنگ ریشه ها زیاد باشد باید اقدام به شستن مجدد آن کنید. روش های دیگر برای برطرف زردی فرش نیز می تواند برای این منظور موثر باشد.

برچسب ها : قالیشویی در مهرشهر,قالیشویی در گوهردشت,قالیشویی در کرج,قالیشویی در عظیمه,قالیشویی در جهانشهر

منبع: اتاق

به "دلایل زرد شدن فرش بعد از شستشو و چگونگی برطرف زردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل زرد شدن فرش بعد از شستشو و چگونگی برطرف زردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید