طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری مجلسی رستورانی خوشرنگ

به گزارش مجله کامپیوتر، ترشی کلم قرمز یا ترشی کلم بنفش یک چاشنی لذیذ و مجذوب نماینده است که مثل ترشی بادمجان و لیته بادمجان تقریباً می توان آن را با همه غذاها میل کرد. طرز تهیه ترشی کلم قرمز رستورانی آن قدر ساده است که درست بعد از چند ساعت از زمانی که آماده شد، می توانید از آن بهره ببرید. بسیاری از افراد این ترشی را بدون هیچ ادویه اضافی درست می نمایند و بعضی دیگر ترشی کلم قرمز را با انار یا تمر هندی مزه دار می نمایند. در این مقاله از در طرز تهیه ترشی کلم قرمز مجلسی رستورانی را با تمام نکات خوشمزه شدن آن به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری مجلسی رستورانی خوشرنگ

طرز تهیه مجلسی و رستورانی ترشی کلم قرمز

مدت زمان آماده سازی: 15 دقیقه

مدت زمان پخت ترشی کلم قرمز: 5 دقیقه

میزان کالری ترشی کلم قرمز در 1 قاشق غذاخوری: 5 کالری

مواد لازم برای درست کردن ترشی کلم قرمز در ظرف 1 لیتری

  • کلم بنفش خرد شده: 325 گرم
  • نمک: 2 قاشق چای خوری
  • آب گرم: 4/3 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 2 قاشق غذاخوری
  • برگ بو: 3 عدد
  • دانه خردل: 4/3 قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه آسیاب شده: 4/1 قاشق چای خوری
  • سرکه سفید: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

مراحل طرز تهیه ترشی کلم قرمز با شکر و سرکه سفید

در طرز تهیه ترشی کلم قرمز رستورانی شما به میزانی کلم خرد شده، سرکه، نمک، شکر و طعم دهنده های دیگر احتیاج دارید. این ترشی طعم بی نظیری دارد و درست کردن آن بسیار راحت است.

مرحله اول؛ آغشته کردن کلم به نمک

طرز تهیه ترشی کلم قرمز یا همان کلم بنفش به این ترتیب است که کلم ها را به یاری غذاساز یا چاقو به صورت ریز خرد کنید. یک ظرف شیشه ای 1 لیتری برای ترشی آماده کنید. کلم ها را در یک کاسه بزرگ بریزید و سپس 5/1 قاشق چای خوری نمک روی آن بپاشید. کمی با دست کلم ها را زیر و رو کنید تا همه کلم ها به نمک آغشته شوند.

مرحله دوم؛ درست کردن آب و نمک ترشی کلم قرمز

در این مرحله از طرز تهیه ترشی کلم قرمز یک قابلمه کوچک آماده کنید و آب، شکر و 2 قاشق چای خوری نمک و سرکه سفید را با هم ترکیب کنید. مواد را روی گاز قرار دهید تا گرم شوند. سپس میزانی از ترکیب به دست آمده را داخل شیشه ترشی بریزید. دانه خردل، برگ بو و فلفل سیاه را به این ترکیب اضافه کنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن ترشی کلم قرمز

در این مرحله باید کلم های خرد شده را به داخل شیشه منتقل کنید. بعد از اضافه کردن همه کلم ها بقیه آب و نمک را اضافه کنید و سرکه را نیز درون شیشه بریزید. درب شیشه را محکم ببندید و بعد با دست کمی شیشه را تکان دهید تا سرکه و نمک به خوبی در آن پخش شوند.

حالا شیشه را در یخچال قرار دهید. ترشی کلم قرمز فوری معمولاً از چند ساعت بعد از آماده شدن قابل خوردن است، اما برای خوش طعم تر شدن ترشی بهتر است بعد از 3 روز مصرف گردد. دقت داشته باشید که بعد از روز سوم درب شیشه را باز کنید و برگ بوها را از شیشه بیرون بیاورید و دور بریزید.

فوت و فن های طرز تهیه ترشی کلم قرمز

*برای خوش طعم تر شدن و سریع تر آماده شدن ترشی کلم قرمز می توانید همه مواد را با هم ترکیب کنید و به مدت 2 دقیقه ترکیب را بجوشانید و بعد داخل شیشه مورد نظرتان بریزید. این کار موجب می گردد ترشی شما درست بعد از سرد شدن قابل خوردن باشد.

*هیچ گاه ترشی کلم قرمز را بیشتر از چند دقیقه کوتاه نجوشانید، زیرا این کار موجب نرم شدن کلم می گردد و کلم بافت خود را از دست می دهد.

*برای اینکه ترشی کلم قرمز شما طعم بیشتری داشته باشد می توانید چند به آن اضافه کنید.

*می توانید برای طعم دار کردن ترشی کلم قرمز به جای شکر از میزانی شیره انگور یا خرما بهره ببرید. این کار هم طعم خوبی به ترشی می بخشد و هم روی غلظت ترشی تأثیر می گذارد.

*در صورت تمایل می توانید به جای برگ بو از تخم گشنیز بهره ببرید.

*برای خوشرنگ شدن ترشی کلم قرمز می توانید یک هویج کوچک را رنده کنید و به ترشی اضافه کنید.

*برای تهیه ترشی کلم قرمز به روش رستورانی می توانید تنها از میزانی سرکه سفید و نمک بهره ببرید و شکر را حذف کنید. برای این کار باید کلم های خرد شده را در شیشه بریزید و سپس ترکیب نمک و سرکه را اضافه کنید.

*در طرز تهیه ترشی کلم قرمز میزان سرکه باید 1 بند انگشت بالاتر از کلم ها باشد.

ارزش غذایی ترشی کلم

هر وعده از ترشی کلم قرمز دارای مقادیر زیر ارزش غذایی است:

  • کربوهیدرات: 6/4 گرم
  • پروتئین: 5/0 گرم
  • سدیم: 396 میلی گرم
  • پتاسیم: 82 میلی گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • شکر: 3/3 گرم
  • کلسیم: 18 گرم

سوالات متداول

روش نگهداری ترشی کلم قرمز چگونه است؟

بعد از درست کردن ترشی کلم قرمز تا 1 هفته می توانید ترشی را در محیط آشپزخانه قرار دهید. سپس باید آن را داخل یخچال بگذارید. به خاطر داشته باشید که قرار گرفتن ترشی در معرض گرما و یا زیر نور خورشید موجب خراب شدن و نرم شدن ترشی می گردد.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری چگونه است؟

اگر می خواهید ترشی کلم قرمز را بعد از آماده شدن، صرف کنید می توانید کلم های خرد شده را حدود 20 دقیقه با ترکیب آب و سرکه بجوشانید و سپس اجازه دهید ترشی شما خنک گردد و آن را میل کنید.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری مجلسی رستورانی خوشرنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری مجلسی رستورانی خوشرنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید