رقابت 68 کشور برای گران ترین جایزه ادبیات کودک

به گزارش مجله کامپیوتر، تعداد 237 نامزد از 68 کشور دنیا برای کسب جایزه 400 هزار پوندی ادبیات کودک و نوجوان آسترید لیندگرن در سال 2020 با یکدیگر رقابت می نمایند.

رقابت 68 کشور برای گران ترین جایزه ادبیات کودک

به گزارش ایسنا، در میان 237 نامزد این جایزه ادبی که در جریان نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان معرفی شدند، 49 نفر برای اولین بار به جمع نامزدها راه یافته اند که از میان نویسندگان، تصویرگران، مروجان کتاب خوانی و قصه گویان از سراسر دنیا انتخاب شده اند.

بیش از 100 نهاد در سراسر دنیا نامزدهای خود را برای این جایزه ادبی در سال 2020 پیشنهاد داده اند و در نهایت 46 درصد از نامزدهای این جایزه ادبی را زنان، 41 درصد را مردان و 13 درصد را نیز سازمان ها و نهادهای ادبی تشکیل می دهند.

بریتانیایی ها با 20 نامزد شامل نویسنده و تصویرگر پررنگ ترین حضور را در جایزه آسترید لیندگرن 2020 دارند و پس از آن سوئد با 13 نامزد، استرالیا با 12 نامزد و آمریکا با 11 نامزد قرار گرفته اند.

در ایران نیز شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهار نهادی هستند که امتیاز معرفی نامزد برای دریافت این جایزه را دارا هستند و سال جاری 10 نامزد را به این توضیح به این جایزه معرفی نموده اند: شورای کتاب کودک (نهاد ادبی)، فرهاد حسن زاده (نویسنده)، مهدی حجوانی (مروج کتاب خوانی)، جمشید خانیان (نویسنده)، کتابخانه های سیار روستایی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان (نهاد ادبی)، هوشنگ مرادی کرمانی (نویسنده)، طرح با من بخوان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها (نهاد ادبی)، فرشید شفیعی (تصویرگر)، محمدرضا شمس (نویسنده) و علی اصغر سیدآبادی (مروج کتاب خوانی).

جایزه یادبود 400 هزار پوندی آسترید لیندگرن به مناسبت بزرگداشت نویسنده مطرح سوئدی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان دنیا از سال 2002 توسط دولت سوئد بنیان نهاده است و به عنوان بزرگ ترین و گران ترین جایزه ادبیات بچه ها و نوجوانان در دنیا به یک شخصیت با نهاد ادبی اعطا می گردد که دارای کیفیت بالای هنری و ارزش های انسانی هم تراز با آسترید لیندگرن باشد.

برنده نهایی جایزه ادبیات کودک و نوجوان آسترید لینگدرین در تاریخ 31 مارس 2020 (12 فروردین 1399) معرفی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "رقابت 68 کشور برای گران ترین جایزه ادبیات کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت 68 کشور برای گران ترین جایزه ادبیات کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید