زمان پرداخت وام دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویان اعلام شد

به گزارش مجله کامپیوتر، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم زمان پرداخت وام های دانشجویی نیمسال اول تحصیلی را بیان کرد.

زمان پرداخت وام دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویان اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه مجله کامپیوتر، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام نمود: با توجه به شروع سال تحصیلی تازه و پایداری شرایط شیوع ویروس کرونا، همچون 3 ترم گذشته تمامی دانشجویان به جز آن هایی که خاتمه نامه یا رساله دارند، باید به شیوه مجازی سر کلاس درس حاضر شوند. حتی نودانشجویانِ تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه های کشور هم به صورت غیر حضوری واحد های درسی را پشت سر می گذرانند تا درگیر بیماری کرونا و شیوع آن در میان آحاد جامعه نشوند.

صندوق رفاه دانشجویان به همین دلیل و به منظور همراهی با شرایط دانشجویان، مقدماتی در مورد پرداخت وام های دانشجویی ایجاد می نماید تا موجب برطرف بخشی از دغدغه های دانشجویان برای هزینه های تحصیلی شان در دوران دانشگاه باشد.

این همیاری صندوق رفاه که تا کنون با عنوان وام دانشجویی شناخته شده، مواردی مانند: وام شهریه، وام مسکن متاهلی، وام ضروری، وام ویژه دکتری و وام تحصیلی را شامل می گردد.

شایان ذکر است زمان ثبت نام وام های دانشجویی نیمسال اول تحصیلی پس از تشکیل کامل کلاس های آموزشی در دانشگاه هاست و صندوق رفاه با ابلاغ بخشنامه ای به دانشگاه ها زمان دقیق ثبت نام را اعلام می نماید.

وی با اشاره به نحوه پرداخت وام های دانشجویی در نیمسال تازه تحصیلی گفت: بعضی شرایط پرداخت وام ها تسهیل شده و کوشش ما این است که در کمترین زمان پس از ارسال درخواست، وام ها پرداخت گردد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تاکید نمود: بخشنامه مربوط به وام های دانشجویی به موقع ارسال خواهد شد و تصمیم داریم هیچ فهرست وامی از سوی دانشگاه و دانشجویان بی پاسخ نماند و هیچ دانشجوی وام گیرنده واجد شرایطی از وام محروم نگردد.

مطیعی در مورد اعتبارات در نظر گرفته شده برای وام های دانشجویی نیمسال اول تحصیلی 1400 گفت: برای نیمسال اول تحصیلی حدود 300 میلیارد تومان اعتبار برای وام های دانشجویی پیش بینی شده که نسبت به سال تحصیلی قبل 30 درصد افزایش دارد و ترکیب وام های دانشجویی در سال تحصیلی تازه تغییری نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زمان پرداخت وام دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان پرداخت وام دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید