طرز تهیه کراکت (کروکت) مرغ و سیب زمینیِ؛ فینگرفود مجلسی

به گزارش مجله کامپیوتر، کراکت (یا کروکت) یک غذای بین المللی و فرانسوی است که با مواد مختلفی میتوان آن را تهیه کرد. کراکت انواع مختلفی دارد مثل کراکت سیب زمینی و سوسیس، کراکت گوشت و…. در این مطلب طرز تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی را به شما آموزش میدهیم. کراکت مرغ و سیب زمینی را میتوان هم به عنوان فینگرفود یا پیش غذا در مهمانی سرو کرد و هم به عنوان یک وعده غذایی روزانه برای اعضای خانواده آماده کرد. کراکت را به تنهایی و در کنار انواع سس ها یا همراه با نان باگت و انواع مخلفات ساندویچ میتوان نوش جان کرد. این غذا را برای شام به شما پیشنهاد می کنیم. برای طرز تهیه کراکت سیب زمینی و سینه مرغ با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

طرز تهیه کراکت (کروکت) مرغ و سیب زمینیِ؛ فینگرفود مجلسی مواد لازم کراکت مرغ و سیب زمینی:
سینه مرغ بزرگ1 عدد
سیب زمینی میانه2 عدد
فلفل دلمه ای میانه2 عدد
سس مایونز3 قاشق غذا خوری
سس گوجه فرنگی (کچاپ)2 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه2 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا150 گرم
تخم مرغ2 عدد
آرد1 لیوان
پانکو یا پودر سوخاری1 لیوان
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، پودر آویشنبه میزان لازم

برای آماده سازی مواد اولیه ابتدا سینه مرغ رو همراه با یک عدد پیاز خرد شده و نمک و فلفل و آب بپزید و بعد از سرد شدن با چاقو خرد کنید.

1- سیب زمینی ها رو آبپز کنید و بعد اجازه بدین کمی خنک بشن و پوستشون رو جدا کنید و با طرف ریز رنده، رنده کنید. مرغ پخته و خرد شده رو داخل ظرفی بریزین و سیب زمینی رنده شده رو بهش اضافه کنید.2- و با قاشق کاملا مخلوط کنید. فلفل دلمه ای نگینی خرد شده رو به مواد اضافه کنید.

3- و کاملا مخلوط کنید. (به جای فلفل دلمه ای سبز رنگ از فلفل دلمه ای های رنگی هم میتونید بهره ببرید)

4- بعد نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید.

5- آویشن و پودر سیر را اضافه کنید.

6- و پاپریکا (پودر فلفل دلمه ای قرمز رنگ) رو به مواد اضافه و مخلوط کنید. اضافه کردن ادویه های مختلف اختیاریه و هر کدوم رو که دوست نداشتین میتونید حذف کنید و یا به دلخواه ادویه های دیگه ای رو جایگزین کنید. سپس سس مایونز را اضافه کنید.

7- خامه صبحانه و سس گوجه فرنگی را اضافه کنید.

8- رو به مواد اضافه و کاملا با قاشق مخلوط کنید (برای سهولت کار میتونید دستکش یکبار مصرف دست کنید و مواد رو با دست مخلوط کنید) و در آخر پنیر پیتزا رو به مواد اضافه نموده.

9- و به خوبی ترکیب کنید. داخل ظرف مناسب مربع یا مستطیل شکل رو خیلی کم با روغن مایع چرب کنید و یک نایلون فریز رو با قیچی ببرید تا باز بشه و بعد داخل ظرف پهن کنید تا کاملا کف و دیواره های ظرف رو بپوشونه (ظرف رو چرب میکنیم تا نایلون فریزر به ظرف بچسبه و جا به جا نشه) ابعاد ظرف استفاده شده در تصویر بیست و چهار در بیست و چهار سانته.

10- مواد کراکت رو داخل ظرف بریزید و با پشت قاشق کاملا پهن و فشرده و صاف کنید. روی ظرف سلفون بکشید و به مدت سه ساعت داخل فریزر قرار بدین تا منجمد بشه. بعد از سه ساعت ظرف رو از فریزر خارج کنید و به یاری نایلون مواد منجمد شده کراکت رو از ظرف خارج کنید.

11- به یاری یک چاقوی تیز و بزرگ اول مواد رو از وسط نصف کنید و بعد هر نصفه رو به صورت تکه های باریک برش بدین. دو عدد تخم مرغ رو داخل ظرفی بشکنید و با چنگال به خوبی هم برنید تا کاملا از حالت لختگی خارج بشه.

12- تکه های کراکت رو اول داخل تخم مرغ زده شده قرار بدین و به یاری چنگال زیر و رو کنید تا از هر طرف کاملا به تخم مرغ آغشته بشه.

13- و بعد اون رو داخل آرد قرار داده و حرکت بدین و زیر و رو کنید تا همه قسمت های کراکت کاملا با آرد کاور بشه. مجددا کراکت رو داخل تخم مرغ زده شده قرار بدین.

14- و زیر رو کنید تا به تخم مرغ آغشته بشه و در آخر کراکت رو داخل پانکو (نوعی پودر سوخاری درشت) یا پودر سوخاری بغلطونید تا کاملا با پانکو کاور بشه. همه تکه های کراکت رو به همین ترتیب آماده کنید و بهتره در این مرحله سرعت عمل داشته باشین تا یخ کراکت ها باز نشه (اگه یخ کراکت ها باز بشه داخل تخم مرغ شل میشن و جا به جا کردن اونها سخت میشه)

15- داخل ظرف گودی روغن مخصوص سرخ کردنی بریزید و روی حرارت قرار بدین تا داغ بشه و بعد به آرومی کراکت ها رو بردارین و داخل روغن شناور بندازین.

حرارت هنگام سرخ شدن میانه رو به پایین باشه و گاهی کراکت رو داخل روغن جابه جا و پشت و رو کنید تا هر طرف اون کاملا سرخ بشه و احتیاجی به مغز پخت شدن اون نیست چون تمام مواد از قبل پخته هستن وقتی کراکت ها کاملا طلایی شدن از روغن خارج کنید و اونها رو داخل صافی یا دستمال های مخصوص روغن گیر قرار بدین تا روغن اضافی اونها جذب بشه و اجازه بدین کمی خنک بشه و به همراه سس کچاپ یا سس فلفل به تنهایی یا با نان باگت و مخلفات ساندویچ نوش جان کنید.

کراکت از جمله فست فود های پر طرفداری هست که میتونید در طعم های مختلف آماده کنید و یک گزینه عالی برای شام و ناهار محسوب میشه.

نکات کراکت سیب زمینی و سینه مرغ:

  • کراکت ها رو بعد از برش میتونید داخل ظرف در دار یا زیپ کیپ قرار بدین و به مدت یکی دو هفته داخل فریزر نگهداری کنید و هر موقع احتیاج بود از فریز خارج کنید و داخل مواد سوخاری بغلطونید و سرخ کنید
  • اگه از گوشت چرخ نموده به جای مرغ در این دستور بهره ببرید میتونید کراکت گوشت و سیب زمینی درست کنید کافیه یک عدد پیاز نگینی خرد شده رو داخل یکی دو قاشق روغن تفت بدین تا طلایی بشه و بعد گوشت چرخ نموده رو بهش اضافه کنید و تفت بدین تا کاملا بپزه و نمک و ادویه های دلخواه رو بهش اضافه کنید و در آخر کمی رب به مواد گوشتی بزنید و تفت بدین و حرارت رو خاموش کنید و از این ترکیب به جای مرغ بهره ببرید اما دقت کنید که روغن رو به میزان کم در مواد بهره ببرید تا خیلی چرب نشه
  • اگه طعم جعفری رو دوست دارید میتونید از دو قاشق غذا خوری جعفری ساطوری خرد شده توی مواد کراکت بهره ببرید.
  • در صورت دلخواه میتونید از میزانی ژامبون مرغ خرد شده داخل مواد کراکت بهره ببرید.

کراکت مرغ و سیب زمینی را به عنوان غذای بدون برنج در منزل درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه کراکت (کروکت) مرغ و سیب زمینیِ؛ فینگرفود مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کراکت (کروکت) مرغ و سیب زمینیِ؛ فینگرفود مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید