عدم گابیون بندی و مسدود شدن پل ها عامل وقوع سیلاب سیاه کت تالش

به گزارش مجله کامپیوتر، خبرنگاران/گیلان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آستارا گفت: عدم گابیون بندی منابع طبیعی در بالادست و مسدود شدن دو پل از سه پلی اصلی بروی جاده آستارا - تالش توسط اهالی محل، از عوامل اصلی وقوع سیلاب در رودخانه سیاه کت است.

عدم گابیون بندی و مسدود شدن پل ها عامل وقوع سیلاب سیاه کت تالش

رمضان دانش، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آستارا در این خصوص اظهار کرد: بارش شدید باران که از عصر روز گذشته دوشنبه 18 فروردین شروع شده است و همچنان ادامه دارد، سبب طغیان رودخانه فصلی سیاه کت حدفاصل لیسار با جوکندان در شهرستان تالش شد.

وی با بیان اینکه سیلاب لاین شمال به جنوب جاده آستارا به تالش را به مدت چهار ساعت مسدود کرد و سبب کندی آمد و شد در این جهت پرتردد شد، ادامه داد: کوشش راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مرزی بندر آستارا با همکاری نیروهای شهرداری لیسار و بخش مرکزی تالش از همان لحظات اولیه صبح امروز شروع شد تا اینکه لحظاتی پیش این محور بازگشایی شد.

دانش در بخش دیگر سخنان خود عدم گابیون بندی توسط منابع طبیعی و آبخیزداری در جهت این رودخانه فصلی را از دلایل وقوع این سیلاب برشمرد و اعلام کرد: سیلاب شاخه و برگ درختان جهت خود را به پایین دست حمل می نماید.

وی مسدود شدن دو پل از سه پل جاده اصلی آستارا - تالش توسط اهالی محل را از دیگر دلایل دپوی سیلاب در لاین غربی جاده دانست و توضیح داد: یک پل ظرفیت آب دهی کمتری دارد که این فاجعه به بار آمده است.

وی در خاتمه اضافه نمود: هم اکنون این جاده ترانزیتی بازگشایی شده، و تردد در آن در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عدم گابیون بندی و مسدود شدن پل ها عامل وقوع سیلاب سیاه کت تالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم گابیون بندی و مسدود شدن پل ها عامل وقوع سیلاب سیاه کت تالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید