نباید مسائل فنی و عمرانی منطقه ای به پایتخت کشانده گردد

به گزارش مجله کامپیوتر، خبرنگاران/سمنان مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: مهاجرت از مناطق روستایی به حاشیه شهرها چالش اساسی و یک آسیب جدی اجتماعی در کشور است.

نباید مسائل فنی و عمرانی منطقه ای به پایتخت کشانده گردد

وحید قربانی در نشست هم اندیشی طرح های عمرانی شهرستان های سمنان، گرمسار، مهدیشهر و سرخه در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اظهار کرد: بعضی از مسائل عمرانی و فنی به صورت کلان مربوط به تمامی نقاط کشور است که این امر از نقص در قوانین نشات می گیرد.

به گزارش مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: از سوی دیگر بعضی مسائل در حوزه های فنی و عمرانی به دلیل اختلاف های منطقه ای و بین دستگاهی است که با هم اندیشی ها باید این رویه های نادرست برطرف گردد.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور با اشاره اینکه سعی گردد که مسائل فنی و عمرانی منطقه ای به پایتخت کشانده نگردد، گفت: نقش استانداری ها برای برطرف مسائل عمرانی و فنی بسیار برجسته است.

قربانی ادامه داد: رضایت اجتماعی از زندگی در استان های کشور باید از سوی دستگاه های اجرایی روزافزون و مستمر مورد توجه قرار گیرد

وی اضافه کرد: تمام اختیارهای قانونی برای برطرف مسائل مردم در بخش های مختلف برای جلوگیری از مهاجرت لحاظ گردد و استانداری ها نقش محوری برای کاهش دغدغه های مردم دارند.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور اضافه کرد: ساز و کارهای قانونی در طرح ملی برای رضایت عمومی مورد توجه است و با دوری از رویکردهای جزیره ای می توان توسعه را برای استان های کشور به ارمغان آورد.

قربانی توضیح داد: برنامه ریزی ها براساس شناخت منطقه ای انجام گردد و با ساز و کارهای کاربردی توسعه استان شکل می گیرد.

وی ادامه داد: تمرکزگرایی و بخشی نگریی از چالش های اساسی برای مدیریت طرح های مختلف است که این امر به عنوان سیاست گذاری اشتباه تلقی می گردد.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: فرهنگ سازی برای اجرای قوانین ساختمان سازی در استان ها مورد توجه قرار گیرد و بعضی از کارفرماها چندان به این مفاهیم توجه چندانی ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نباید مسائل فنی و عمرانی منطقه ای به پایتخت کشانده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید مسائل فنی و عمرانی منطقه ای به پایتخت کشانده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید