وزیر ارتباطات: برطرف بعضی اختلالات آنتن دهی از اراده وزارت ارتباطات خارج است

به گزارش مجله کامپیوتر، بنده شخصاً این مورد را آنالیز کردم و متوجه شدم که اهالی محل به اپراتور ها اجازه نصب آنتن های BTS و تجهیزات را نمی دهند لذا اینگونه از موارد نیازمند پیگیری از سوی خودِ افراد است به گونه ای که یکی از مالکین را راضی نمایند تا اجازه نصب تجهیزات داده گردد.

وزیر ارتباطات: برطرف بعضی اختلالات آنتن دهی از اراده وزارت ارتباطات خارج است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رفع برخی از موارد که ایجاد اختلال در آنتن دهی نموده، از اراده وزارت ارتباطات خارج است چرا که برخی از مردم تصورشان این است که آنتن های BTS مضر هستند و اجازه نصب تجهیزات را نمی دهند.

به گزارش شفقنا، عیسی زارع پور درباره دلیل کیفیت نامطلوب آنتن دهی شبکه تلفن همراه در برخی از شهر ها و روستاها، گفت: اگر اختلال، مشکل آنتن دهی یا هر مشکل دیگری در شبکه ارتباطی وجود داشت، هموطنان می توانند با شماره کشوری 195 تماس بگیرند و گزارش دهند تا همکاران من رسیدگی و نتیجه را منعکس نمایند.

وی ادامه داد: کوشش این است که مسائل در زمینه آنتن دهی رفع گردد. ما در وزارت ارتباطات در پی فراهم کردن زیرساخت های پرسرعت و با کیفیت برای مردم هستیم؛ فرقی هم نمی کند که در شهر یا روستا باشد، همان فناوری نسل چهارم که در شهر در حال راه اندازی است، در روستا هم راه اندازی می کنیم.

وی آماری درباره دسترسی روستا ها به اینترنت ارایه داد و گفت: در سال گذشته قریب به 2 هزار روستا و از ابتدای دولت تا به امروز بیش از 3400 روستا با فناوری نسل چهارم به اینترنت دسترسی پیدا کردند که هر روز این آمار افزایش می یابد. تمام روستا های به جای مانده که بالای 20 خانوار هستند نیز سال جاری به شبکه دسترسی پیدا می نمایند.

زارع پور در پاسخ به این پرسش که چرا در برخی از موارد طرح مسائل مردمی به وسیله سامانه 195 نیز راهگشا نبوده است؟ گفت: گاهی مسائل احتیاج به پیگیری خودِ اشخاص دارد. به عنوان مثال فردی به من پیغام داده بود که در سال گذشته دکل مخابراتی یا BTS در محل ما جمع شده و پس از تماس با سامانه 195، ما را به چند ماه بعد حواله دادند و گفتند مشکل را رفع می نمایند، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است. بنده شخصاً این مورد را آنالیز کردم و متوجه شدم که اهالی محل به اپراتور ها اجازه نصب BTS و تجهیزات را نمی دهند لذا اینگونه از موارد احتیاجمند پیگیری از سوی خودِ افراد است به گونه ای که یکی از مالکین را راضی نمایند تا اجازه نصب تجهیزات داده گردد.

وی گفت: برخی موارد که ایجاد اختلال در آنتن دهی نموده، از اراده وزارت ارتباطات خارج است و احتیاجمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است، چون برخی از مردم تصورشان این است که آنتن های BTS مضر هستند، در حالی که همکاران من در سازمان تنظیم مقررات، سازمان حفاظت از محیط زیست و انرژی اتمی، بار ها اندازه گیری کردند و اعلام شد که اندازه تشعشات BTS ها در کشور ما به مراتب از اندازه استانداردی که در دنیاست، پایین تر است؛ لذا باید از این طریق خیال مردم را راحت کنیم که هیچ ضرری برای سلامتی ندارد.

وی بیان نمود: چندی پیش به یک استانی سفر نموده بودم، یک گروه می گفتند که محل ما آنتن نمی دهد و گروهی می گفتند تجهیزات را جمع کنید، ما نگران سلامتی خودمان هستیم.

زارع پور در خاتمه تأکید کرد که رسانه ها درباره اینکه آنتن های BTS مضر نیستند، به مردم اطلاع رسانی نمایند که در این صورت بسیاری از مسائل آنتن دهی رفع خواهد شد.

منبع: عصر ایران

به "وزیر ارتباطات: برطرف بعضی اختلالات آنتن دهی از اراده وزارت ارتباطات خارج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: برطرف بعضی اختلالات آنتن دهی از اراده وزارت ارتباطات خارج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید