پرداخت وام 5 میلیارد تومانی بدون وثیقه به واحدهای تولیدی

به گزارش مجله کامپیوتر، معاون مالی و مالی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اظهار داشت که در امسال این صندوق علاوه بر صدور ضمانت نامه، واحدهای تولیدی که شرایط اعتباری مناسبی دارند را به بانک معرفی می نماید تا سقف 5 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات نو، بدون ارائه وثیقه به بانک دریافت نمایند.

پرداخت وام 5 میلیارد تومانی بدون وثیقه به واحدهای تولیدی

محمد صادق محمدیاری با بیان اینکه برنامه صندوق برای حمایت از صنایع کوچک در سال 1401 این است که متفاوت از سال های گذشته محصولات خود را کامل کند، اظهار کرد: در گذشته صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک صرفا نسبت به صدور ضمانتنامه و تضمین تسهیلات برای واحدهای صنایع کوچک اقدام می کرد، اما حالا به این نتیجه رسیدیم که باید یک محصول را به طور کامل ارائه دهیم. یعنی صرفاً تامین نماینده تضامین نباشیم و خودمان بتوانیم تسهیلات در اختیار واحدهای فراوریی قرار دهیم.

به گفته وی به همین دلیل صندوق منابع خود در بانکهای مختلف را تجمیع و با چند بانک تفاهم نامه منعقد کرد تا به واحدهای فراوریی که شرایط اعتباری مناسبی دارند و از طرف صندوق به بانک معرفی می شوند تا سقف 5 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات نو ارائه کند. در حال حاضر از هر استان واحدهایی به صندوق معرفی شدند که کارهای اعتبار سنجی آنها در حال اجرا است و در صورتی که دارای شاخصهای صندوق باشند، به بانکهای عامل معرفی می شوند.

معاون مالی و مالی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیان اینکه صندوق، وثیقه این تسهیلات را نیز فراهم می نماید، اظهار کرد: همزمان با ورود درخواست به صندوق، هم تضامین از قبل تهیه شده و هم تسهیلات آماده پرداخت است و یک محصول و خدمت کامل در اختیار صنایع کوچک قرار خواهد گرفت.

بر این اساس به گفته محمدیاری در امسال صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک هم ضمانتنامه صادر می نماید و هم واحدها را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می نماید. واحدهایی که صندوق به بانک معرفی می نماید احتیاجی به ارائه وثیقه ندارند، بلکه صندوق وثایق به مراتب کمتری از آنها دریافت می نماید. بعلاوه برای گروه های اعتباری A و B هیچ وثیقه ای برای صدور ضمانت نامه دریافت نمی گردد و صرفا ضمانت نامه با چک و سفته مدیران شرکتها صادر می گردد تا بانک به آنها تسهیلات پرداخت کند.

کدام واحدها، وام بدون وثیقه می گیرند؟

وی درباره شرایط واحدهایی که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند نیز گفت: واحد فراوریی باید فعال باشد و برای افزایش یا حفظ فراوری احتیاج به سرمایه در گردش داشته باشد. بعلاوه برای خرید ماشین آلات، واحد باید برای توسعه فراوری برنامه داشته باشد. واحد فراوریی مورد نظر باید به لحاظ اعتباری از مقبولیت متوسطی برخوردار باشد، یعنی واحدهای که تعطیل هستند یا بازار ندارند نمی توانند از این طرح استفاده نمایند. مسئله بازار تا جایی مهم است که اگر واحدی ثابت کند که بازار برای محصولاتش فراهم است، مسائل دیگر کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

افزایش سقف ضمانتنامه ها

این مقام مسئول درباره سقف ضمانت نامه ها در امسال نیز گفت: در امسال سقف ضمانت نامه های اعتباری یا بانکی از سه میلیارد به پنج میلیارد و ضمانتنامه های پیمانکاری از سه به هفت میلیارد افزایش پیدا نموده است.

به گفته وی طرح دیگه صندوق برای امسال این است که با مجوز مجمع عمومی برای واحدهای که به لحاظ کیفی وثایق و رتبه اعتباری بهتری دارند، تا 50 درصد تخفیف اعمال گردد. بعلاوه در پی این هستیم 50 درصد دیگر کارمزد با استفاده از یاری های بلاعوض سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی استانها تامین گردد تا ضمانتنامه ها به طور رایگان در اختیار صنایع کوچک قرار گیرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "پرداخت وام 5 میلیارد تومانی بدون وثیقه به واحدهای تولیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت وام 5 میلیارد تومانی بدون وثیقه به واحدهای تولیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید