کاهش واردات اسب، دنبال پرورش نژاد اسب اصیل هستیم

به گزارش مجله کامپیوتر، مسعود خلیلی بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت سوارکاری استان سمنان به میزبانی این هیئت درباره سیاست های فدراسیون سوارکاری اعلام کرد: ضرورت بها دادن و فراوری اسب های با نژاد اصیل یکی از مسائلی است که این روزها توسط فدراسیون دنبال می گردد.

کاهش واردات اسب، دنبال پرورش نژاد اسب اصیل هستیم

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های فدراسیون سوارکاری جلوگیری از واردات اسب های بی کیفیت محسوب می گردد، اضافه کرد : 110 راس اسب از ابتدای سال جاری تاکنون وارد کشور شد که در مقایسه با سال های قبل یک سوم شده است.

رئیس فدراسیون سوارکاری درباره آخرین اعزام های تیم های ملی کشورمان در این رشته نیز، تاکید نمود: تیم اسب سواری ایران با سه سوارکار در آذرماه در رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند در رشته پرش از مانع با سه نفر در رده سنی جوانان با یک تیم خوب حضور پیدا می نماید.

خلیلی با بیان اینکه در حال رایزنی برای برطرف مسائل خروج موقت اسب از گمرک کشور هستیم، گفت: علاوه بر این مشکل، کرایه حمل و نقل بسیار بالای اسب در کشور سبب شده تا هزینه های ورزشکاران این رشته افزایش چشم گیری یابد.

وی با بیان اینکه گمرک ایران در بعضی موارد با قلمداد کردن اسب به عنوان یک دارایی با ارزش، از مالک و یا فدراسیون سوارکاری وثیقه بالا می خواهد، تاکید نمود: گمرک به این ترتیب مانع خروج اسب از کشور می گردد که متاسفانه شرایط حضور ما در مسابقات بین المللی نیز به این امر بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کاهش واردات اسب، دنبال پرورش نژاد اسب اصیل هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش واردات اسب، دنبال پرورش نژاد اسب اصیل هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید