10 اپلیکیشن برتر مدیریت فایل برای اندروید

به گزارش مجله کامپیوتر، در این مقاله به معرفی 10 اپلیکیشن مدیریت فایل برتر برای سیستم عامل اندروید می پردازیم.

10 اپلیکیشن برتر مدیریت فایل برای اندروید

برنامه های مدیریت فایل از مهم ترین برنامه های دیوایس شما هستند. با آنها می توانید فایل های خود را مرور کنید، فایل های دانلودی تان را پیدا کنید، فضای ذخیره سازی خود را مدیریت کرده و محل فایل ها را در حافظه جابجا کنید. از آن جایی که بیشتر افراد علاقه و اشتیاقی به مرتب سازی و سازماندهی فایل های خود به طور دستی ندارند، در ادامه نرم افزار های قدرتمند و محبوبی را معرفی می کنیم که این فرآیند را برای شما بسیار ساده می کنند.

1. Amaze File Manager

شاید نوترین برنامه حاضر در این فهرست Amaze File Manager باشد. اپلیکیشن Amaze یکی از نرم افزارهای منبع باز است که ویژگی ها و قابلیت هایی بسیار کاربردی دارد. به عنوان مثال می توان به مرتب سازی فایل ها و اشتراک گذاری آن ها به صورت SMB اشاره کرد که از امنیت بالایی نیز برخوردار است. همچنین امکان حذف برنامه های نصب شده روی دیوایس از درون اپلیکیشن Amaze File Manager نیز وجود دارد. این ها تنها بخشی از قابلیت های جالب این برنامه هستند و ویژگی های مجذوب کننده این اپلیکیشن فقط به این ها محدود نیست. شما می توانید تم درون برنامه را هم مطابق سلیقه خود تغییر دهید و عملیات کپی، Cut و فشرده سازی فایل ها را تنها در کسری از ثانیه انجام بدهید.

اگر چه اپلیکیشن یاد شده به صورت رایگان در گوگل پلی عرضه شده اما برای حمایت از تیم توسعه دهنده می توانید به طور اختیاری پرداخت های درون برنامه ای نیز انجام دهید. اگر مایل به نصب برنامه Amaze هستید، از طریق لینک زیر می توانید به دانلود آن اقدام کنید.

2. Astro File Manager

اپلیکیشن مدیریت فایل Astro یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای موجود در این فهرست به شمار می آید. این فایل منیجر با وجود اینکه طی سال ها فراز و نشیب های زیاد داشته اما همواره به عنوان یکی از مطمئن ترین انتخاب ها از آن یاد می شود. از برخی از ویژگی های شاخص این برنامه می توان به پشتیبانی نرم افزار از حافظه های جانبی، فضای ذخیره سازی ابری، مدیریت و آرشیو کردن فایل ها اشاره کرد. همچنین این برنامه دارای رابط کاربری بسیار کاربر پسندی بوده و به صورت کاملا رایگان و بدون هیچ تبلیغاتی می توانید از آن استفاده کنید. تا به امروز از اپلیکیشن Astro بیش از 150 میلیون بار دانلود اجرا شده که نشان دهنده اعتبار و محبوبیت بالای این نرم افزار است. اگر شما هم مایل به نصب این برنامه هستید حتما از نرم افزار های تغییر آی پی استفاده کنید.

3. Cx File Explorer

اپلیکیشن جستجوگر فایل Cx، یک مرورگر فایل و فایل منیجر بسیار ساده است. این اپلیکیشن محیط کاربری بسیار کاربرپسندی دارد و دارای فضای ذخیره سازی ابری و اشتراکی هم هست.

همانطور که گفته شد اپلیکیشن جستجوگر فایل Cx رابط کاربری ساده و کاربرپسندی دارد. در داشبورد اصلی برنامه شاهد دسته بندی های مختلف فایل ها هستید که با نظم خاصی در کنار هم قرار گرفته شده اند. به عنوان مثال دسترسی به قسمت های مختلفی چون حافظه جانبی، حافظه اصلی و پوشه های دانلود به لطف رابط کاربری ساده اپلیکیشن، به سادگی آب خوردن انجام می گیرد. شاید فایل منیجر Cx بهترین فایل منیجر در نوع خودش نباشد ولی به خاطر امکانات کافی و رایگان بودنش آن را برای نصب به شما توصیه می کنیم.

4. FX File Manager

اپلیکیشن فایل منیجر FX نسبت به سایر برنامه های مدیریت فایل این فهرست بسیار نو تر است اما از نظر کیفی تفاوت چندانی با برنامه های رقیب ندارد.

فایل منیجر FX علاوه بر ویژگی های معمولی که یک برنامه مدیریت فایل باید دارا باشد، ویژگی های منحصر به فردی هم دارد. به عنوان مثال اپلیکیشن یاد شده از باز بودن چند پنجره به طور همزمان، فضای ذخیره شبکه ای و آرشیو کردن فایل ها به شکل کد گذاری شده پشتیبانی می کند. علاوه بر این ویژگی ها، درون برنامه نوعی ویرایشگر متن هم وجود دارد که شاید عاملی متمایزکننده نسبت به سایر اپلیکیشن های رقیب باشد. البته همه ویژگی های اپلیکیشن FX رایگان نیست و اپلیکیشن شامل پرداخت های درون برنامه ای هم می شود که برای استفاده از تمامی ویژگی های اپلیکیشن باید جزو مشترکین پرمیوم شوید.

5. MiXplorer Silver

اپلیکیشن MiXplorer Silver یک برنامه مدیریت فایل با ویژگی های خاص است. این اپلیکیشن علاوه بر پشتیبانی از ویژگی هایی چون آرشیو کردن فایل ها و ذخیره سازی در فضای ابری و… که در همه اپلیکیشن های رقیب به وفور یافت می شوند ویژگی هایی هم دارد که به ندرت در برنامه های دیگر مشاهده شان می کنید. به عنوان مثال پشتیبانی از فرمت هایی مثل Epub و داشتن پی دی اف خوان اختصاصی از شاخصترین ویژگی های اپلیکیشن MiXplorer Silver به شمار می آید. در این برنامه شما همچنین می توانید همه فایل های خود را کد گذاری کنید تا از بابت امنیت خیالتان راحت شود.

با وجود این که اپلیکیشن MiXplorer Silver بسیار کاربردی است اما نسخه رایگان ندارد و تنها راه بهره بردن از آن فقط پرداخت های درون برنامه ای است. هر چند نسخه های ماد شده آن را هم می توانید در دانلود سنترهای فارسی پیدا کنید.

6. MK Explorer

برنامه مدیریت فایل MK شاید یکی از قدیمی ترین و ساده ترین برنامه ها در زمینه مدیریت فایل باشد اما تقریبا از تمامی قابلیت های مهم پشتیبانی می کند. به عنوان مثال قابلیت هایی چون کپی یا کات کردن فایل ها، حذف فایل و پشتیبانی از حافظه جانبی در اندروید نسخه Lollipop 5.0+ به بالا و همچنین پشتیبانی از دسترسی روت از قابلیت های شاخص این نرم افزار به شمار می رود.

این فایل منیجر، همچنین از بیش از 20 زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند و قابلیت ویرایش متن، دسترسی به گالری و پخش کننده موسیقی اختصاصی هم دارد. البته آخرین به روز رسانی ای که اپلیکیشن MK دریافت کرده در سال 2016 بوده و دانلود و نصب آن بیشتر به کسانی توصیه می شود که دارای دیوایس های قدیمی هستند و گوشی های هوشمندشان از نسخه های نو اندروید پشتیبانی نمی کند. علاوه بر این، تمامی قابلیت های این برنامه رایگان نبوده و برای استفاده از تمامی امکانات آن باید جزو مشترکین پرمیوم برنامه شوید.

7. Root Explorer

اپلیکیشن Root Explorer همواره در جلب نظر علاقه مندان به روت کردن دیوایس های اندرویدی پیروز بوده و با این که از نظر ظاهر شاید خیلی مدرن نباشد اما تیم توسعه دهنده برنامه مدام در حال به روزرسانی آن هستند که به نوعی نقطه عطف به شمار میرود. به روزرسانی های نو برنامه رابط کاربری نوتر، ویزگی ها و ثبات بیشتری نسبت به نسخه های قبلی دارند، و در واقع می توان گفت که عملکرد اپلیکیشن یاد شده رو به رشد بوده و این فرایند نویدبخش آینده ای درخشان برای آن است. شما در برنامه تا زمانی که دیوایس تان روت شده باشد به طور نامحدود Root Access خواهید داشت تا هر کاری که بخواهید را انجام دهید.

دسترسی روت به شما به ابزارهایی مثل مشاهده فایل های Xml اندروید و اعمال تغییر در دسته بندی فایل های سیستمی می دهد. همچنین پشتیبانی از الگوریتم MD5 نیز در این برنامه صورت می گیرد. برای این که از برنامه Root Explorer استفاده کنید حتما باید پرداخت های درون برنامه ای انجام دهید ولی نسخه رایگان این برنامه تحت عنوان Explorer نیز در دسترس است که به نسبت ابزار های محدودتری را در اختیار شما قرار می دهد.

8. Solid Explorer

اپلیکیشن Solid Explorer File Manager یکی از معدود برنامه های مدیریت فایل است که در مدت زمان کوتاهی به محبوبیت بالایی رسید. با درنظر گرفتن ویژگی هایی که این برنامه دارد، محبوبیت بالای آن امری بسیار طبیعی است. از ویژگی های شاخص این برنامه می توان به پشتیبانی از فضای ذخیره سازی ابری، FTP، WebDav، دسترسی روت و SMB اشاره کرد. علاوه بر همه این ها قابلیت بکاپ گیری (گرفتن نسخه پشتیبان) از طریق این نرم افزار امکان پذیر است. همچنین پشتیبانی از گوگل درایو و رمزگذاری فایل ها نیز درون برنامه تعبیه شده تا این نرم افزار همه چیز تمام باشد.

شما می توانید به مدت دو هفته برنامه را به طور رایگان امتحان کنید، اما برای استفاده دائم باید پرداخت های درون برنامه ای انجام دهید و جزو مشترکین پرمیوم شوید. البته که نسخه های ماد شده آن را هم می توانید در دانلودسنترهای ایرانی پیدا کنید.

9. Total Commander

اپلیکیشن Total Commander یکی از قوی ترین و پر امتیاز ترین نرم افزارهای مدیریت فایل است که تقریبا به تمامی نیاز های شما پاسخ می دهد. درون برنامه پشتیبانی از فضای ذخیره سازی ابری و شبکه ، دانلود منیجر فایل، فشرده سازی، امکان بوکمارک کردن فایل ها و امکان ویرایش متن وجود دارد. همه این ویژگی ها، علاوه بر رایگان بودن برنامه و عدم نیازش به هیچ گونه پرداخت درون برنامه ای و تماشای تبلیغات، محبوبیت این برنامه را دوچندان کرده است. اپلیکیشن Total Commander نسخه تحت وب هم دارد. برای دانلود اپلیکیشن یاد شده برای سیستم عامل اندروید باید از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید.

10. X-plore

شاید خاص ترین اپلیکیشن مدیریت فایل در این فهرست، برنامه X-plore باشد. X-plore یکی از برنامه هایی است که نباید گول ظاهر ساده اش را بخورید چرا که تمام ویژگی های ممکن را در خود جای داده. از قابلیت های شاخص این نرم افزار می توان به به Dual Panel یا پنل دوگانه اشاره کرد. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا همزمان دو پنجره را باز کنید تا چند کار را باهم انجام داده و از اتلاف وقت جلوگیری کنید. این قابلیت مخصوصا زمانی خود را نشان می دهد که شما قصد کپی کردن فایلی از محلی به محل دیگر داشته باشید که می تواند به طرز چشمگیری سرعت این فرآیند را افزایش دهد.

همچنین پشتیبانی از فایل های مختلف، فضای ذخیره سازی ابری و شبکه ای، FTP، SMB، DLNA، UPnP، ویرایش متن درون برنامه و Root Access از دیگر ویژگی های شاخص این اپلیکیشن به شمار می آید. البته تمامی ویژگی های این نرم افزار رایگان نبوده و شما برای استفاده از تمامی امکانات ملزم به انجام پرداخت های درون برنامه ای هستید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 اپلیکیشن برتر مدیریت فایل برای اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اپلیکیشن برتر مدیریت فایل برای اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید