آنکتاد: سال آینده اقتصاد دنیا با رشد 4.1 درصدی ریکاوری می گردد

به گزارش مجله کامپیوتر، آنکتاد (کنفرانس سازمان ملل متحد در خصوص تجارت و توسعه) در گزارش جدید خود گفت اقتصاد دنیا سال جاری تحت فشار پاندمی کرونا 4.3 درصد آب می رود.

آنکتاد: سال آینده اقتصاد دنیا با رشد 4.1 درصدی ریکاوری می گردد

به گزارش گروه مالی مجله کامپیوتر به نقل از راشاتودی، آنکتاد (کنفرانس سازمان ملل متحد در خصوص تجارت و توسعه) در گزارش جدید خود خاطرنشان کرد اقتصاد دنیا سال جاری تحت فشار پاندمی کرونا 4.3 درصد آب می رود و در سال آینده با رشدی 4.1 درصدی ریکاوری می گردد.

موشیسا کیتویی، دبیرکل آنکتاد می گوید: بحران کرونا زخم های عمیقی به پیکر اقتصاد دنیا وارد نموده است که عواقب سنگینی برای همه به همراه خواهد داشت.

طبق جدیدترین گزارش آنکتاد، از ابتدای پاندمی تا کنون میلیون ها شغل از دست رفته است، میلیون ها زندگی در معرض خطر قرار گرفته است و در صورت تداوم این بحران، تخمین زده می گردد 130 میلیون نفر دیگر به فقر شدید وارد شوند.

انتظار می رود سال جاری تحت تأثیر پاندمی کرونا اقتصاد های توسعه یافته نسبت به اقتصاد های در حال توسعه آسیب شدیدتری ببینند؛ اقتصاد های توسعه یافته 5.8 درصد سقوط خواهند کرد در حالی که اقتصاد های در حال توسعه با سقوط 2.1 درصدی روبرو خواهند شد. در سال 2021 هم اقتصاد های توسعه یافته 3.1 درصد رشد می نمایند در حالی که اقتصاد های در حال توسعه 5.7 درصد رشد خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آنکتاد: سال آینده اقتصاد دنیا با رشد 4.1 درصدی ریکاوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکتاد: سال آینده اقتصاد دنیا با رشد 4.1 درصدی ریکاوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید