افزایش پوشش بیمه ای و تقویت تولیدات داخلی تجهیزات توانبخشی

به گزارش مجله کامپیوتر، تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش پوشش بیمه ای و تقویت تولیدات داخلی تجهیزات توانبخشی اطلاع داد.

افزایش پوشش بیمه ای و تقویت تولیدات داخلی تجهیزات توانبخشی

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الله عبدالملکی در بازدید از این نمایشگاه تجهیزات توانبخشی معلولان دو راهبرد اصلی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی را یاری به تقویت فراوریات داخلی تجهیزات توانبخشی و افزایش پوشش بیمه ای لوازم توانبخشی به ویژه لوازم مصرفی خواند و گفت: کاهش هزینه های فراوری داخلی و توسعه پوشش بیمه ای در حوزه تجهیزات توانبخشی را با جدیت پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به این که در حوزه بیمه گری نیز کوشش می گردد اندازه پوشش بیمه لوازم مصرفی افزایش یابد، تاکید نمود: در سازمان های بهزیستی و تامین اجتماعی در این زمینه آنالیز های کارشناسی انجام گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مساله جدی برای افراد دارای معلولیت را خرید تجهیزات دانست و بیان نمود: در بودجه 1401دولت، پیشنهاد می دهیم که بخش قابل ملاحظه ای از هزینه تجهیزات تامین گردد. البته محدودیت های اقتصادی در دولت وجود دارد ولی در کوشش هستیم که بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهیم تا هم به افراد دارای معلولیت و هم رونق فراوری این صنعت یاری گردد.

عبدالملکی، یکی از اثرات برگزاری نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه بین المللی تجهیزات و خدمات توانبخشی معلولان را حمایت از فراورینمایندگان داخلی دانست و تاکید نمود: فراورینمایندگان داخلی می توانند محصولات خود را عرضه نمایند؛ به هرحال بخش قابل ملاحظه ای از بازار تجهیزات توانبخشی در اختیار واردنمایندگان و فراوریات خارجی است.

وی ادامه داد: اگر فراورینمایندگان داخلی بتوانند به خوبی محصول خود را عرضه و ارائه نمایند، بخش قابل ملاحظه ای از بازار را در اختیار می گیرند.

وزیر تعاون،کار ور فاه اجتماعی توضیح داد: در این نمایشگاه، محصولاتی با کیفیت بالا عرضه شده در حالی که بسیاری از مردم از این موضوع اطلاعی ندارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اگر فراوری، افزایش یابد به صورت اتوماتیک، هزینه تمام شده کاهش پیدا می نماید و محصولات مقرون به صرفه تر در اختیار معلولان قرار می گیرد.

عبدالملکی با اشاره به این که بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر در کشور دارای معلولیت هستند، اعلام کرد: کوشش داریم که به وسیله بودجه سنواتی و منابع دیگری که می توانیم جذب کنیم سازمان بهزیستی را در حوزه بهداشت و درمان و یاری معیشتی تقویت کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افزایش پوشش بیمه ای و تقویت تولیدات داخلی تجهیزات توانبخشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش پوشش بیمه ای و تقویت تولیدات داخلی تجهیزات توانبخشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید