جهش جدید بورس تهران، شاخص کل 10 هزار و 930 واحد رشد کرد

به گزارش مجله کامپیوتر، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سرانجام معاملات امروز چهارشنبه با جهش 10 هزا رو 930 واحد به رقم 555 هزار و 168 واحد رسید.

جهش جدید بورس تهران، شاخص کل 10 هزار و 930 واحد رشد کرد

به گزارش گروه اقتصادی مجله کامپیوتر، بورس اوراق بهادار تهران این روز ها مورد اقبال سرمایه گذاران و فعالان حقیقی قرار گرفته و امروز هم مانند روز گذشته رشد چشمگیری داشته به گونه ای که شاخص کل با جهش 10 هزار و 943 واحد به رقم 555 هزار و 181 واحد رسید.

دلیل افزایش شاخص بورس تهران، ورود نقدینگی جدید به بورس و توجه فعالان حقیقی به سرمایه گذاری در بورس است، عرضه های اولیه سهام شرکت های جذاب در بورس و فرابورس، رکود در بازار مسکن، طلا و ارز و آسانی ورود و خروج با بازار، بازدهی 2.8 برابری سرمایه در طی یک سال گذشته و طراحی ابزار های متنوع باعث روی آوردن فعالان حقیقی به بورس شده است.

شاخص کل با معیار هم وزن 3 هزار و 270 واحد رشد نموده و به رقم 186 هزار و 266 واحد رسید.

امروز همچنین دو عرضه اولیه در بورس و فرابورس انجام شد که در بورس عرضه اولیه تامین سرمایه بانک ملت با نماد (تتملت) و در فرابورس عرضه اولیه سهام شرکت صنعتی دوده فام با نماد شصدف انجام شد که این ارز های اولیه نیز به جذب سرمایه گذاران حقیقی در بازار سرمایه یاری می نماید و طبق مقررات بورس ارز های اولیه به صورت ثبت سفارش خرید (بوک بیلدینگ) انجام می گردد.

امروز معامله گران در فرابورس بیش از 4.1 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 896 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 47 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی امروز 2 هزار و 913 واحد رشد نموده و به رقم 147 هزار و 993 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم وزن با افزایش 2 هزار و 176 واحد به رقم 123 هزار و 975 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 14 هزار و 249 واحد به رقم 700 هزار و 234 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش 9 هزار و 865 واحد به رقم 391 هزار و 378 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می گردد با افزایش 13 هزار و 631 واحد به رقم یک میلیون و 183 هزار و 347 واحد رسید.

امروز عمده نماد های بورسی مانند فولاد مبارکه، ملی مس، گروه مپنا، پتروشیمی پارس، بانک ملت، پتروشیمی صنایع خلیج فارس وگسترش نفت پارسیان همگی در تقویت شاخص کل بورس مؤثر بوده اند.

نماد های پربیننده امروز در بورس شامل بانک ملت، ماشین سازی اراک، سایپا، ایران خودرو، ملی مس، فولاد مبارکه، بانک اقتصاد نوین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بوده اند.

در فرابورس ایران نیز امروز شاخص کل رو به رشد بوده و با افزایش 151 واحد به رقم 7 هزار و 104 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 418 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس بیش از 2.8 میلیارد سهام حق تقدم، اوراق اقتصادی، در قالب 624 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 2 میلیارد تومان دادو ستد کردند.

ارزش معاملات امروز بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران نشان می دهد امروز بیش از 9 هزار میلیارد تومان از محل معاملات بورس و فرابورس، نقدینگی برای شرکت های بورسی و فرابورسی فراهم شده است.

نماده ایسنگ آهن گهرزمین، میدکو، پتروشیمی زاگرس، فرابورس ایران، توسعه اقتصادی مهر آیندگان، پتروشیمی مارون همگی در تقویت شاخص فرابورس اثر گذار بودند و نماد مادیران بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

امروز نماد های پربیننده در فرابورس شامل ذوب آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس سرمایه گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، فرابورس ایران، مادیران و زرین معدن آسیا بوده اند.

در جریان معاملات امروز بعضی نماد های بورسی مانند ایران ارقام، حق تقدم بیسکوئیت گرجی، لیزینگ ایران، لنت ترمز ایران، سرمایه گذاری مسکن، تامین سرمایه امید و شرکت پاکسان و شرکت داروپخش متوقف شدند که البته بعضی از این نماد ها به خاطر مجمع عمومی و بعضی نیز به خاطر افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شدند.

همچنین نماد لیزینگ ایران در ساعت 11 بازگشایی شد.

بازگشایی نماد کویرتایر، ماشین سازی ایران، انجام شد.

در پیغام دیگری عرضه اولیه شرکت تامین سرمایه بانک ملت اعلام شد.

همچنین بازگشایی نماد سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، سیمان بجنورد، شرکت باما. شرکت ایرکاپارت صنعت، پتروشیمی جم، رینگ سازی مشهد، نیز انجام شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جهش جدید بورس تهران، شاخص کل 10 هزار و 930 واحد رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش جدید بورس تهران، شاخص کل 10 هزار و 930 واحد رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید