المپیاد ملی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال دانش آموزی برگزار می شود

به گزارش مجله کامپیوتر، معاون توسعه کارآفرینی واشتغال وزارت تعاون گفت: با حمایت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی، توسعه کارآفرینی دیجیتال کودک و نوجوان از طریق المپیاد ملی، آموزش آنلاین و رایگان کد نویسی و تولید محتوای دیجیتال دانش آموزی دارکوب برگزارمی شود.

المپیاد ملی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال دانش آموزی برگزار می شود

به گزارش گروه اجتماعی مجله کامپیوتر به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری افزود: با توجه به نیاز روز افزون کشور به توسعه کسب و کار های دیجیتال و پیشرفت هایی که تا به امروز در این حوزه انجام شده و همچنین با توجه به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر توسعه زیرساخت های دیجیتال کشور در این ایام خانه نشینی و نیاز اقتصاد دانش بنیان آینده ایران به تولید محتوای دیجیتال، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی، المپیاد ملی کدنویسی بچه ها و نوجوانان را با همکاری برخی سازمان ها و وزارت خانه ها برگزار می کند.

وی افزود: اساس توسعه کسب وکار در هر کشوری متکی به پرورش و توانمندسازی بچه ها و نوجوانان آن کشوراست. فرایند های جهانی و مطالعات بین المللی نشان می دهد تمرکز کسب وکار های آینده جهان در محور هایی همچون داده کاوی، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و نرم افزا های تخصصی استوار است؛ بنابراین برای توسعه اشتغال و دستیابی به اهداف کلان کشور، باید راستا آموزش و توانمندسازی بچه ها و نوجوانان با کدنویسی و فضای مجازی را هموار کنیم. آموزش کدنویسی بچه ها و نوجوانان، می تواند انقلابی در حوزه تولید محتوای دیجیتال و کارآفرینی آینده کشور باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کا ورفاه اجتماعی افزود: درطرح ملی دارکوب درنظراست با همکاری دستگاه های مختلف طرح ملی آموزش کدنویسی بچه ها و نوجوانان با هدف فرهنگ سازی کارآفرینی در بین بچه ها و نوجوانان و تمرکز بر توسعه کارآفرینی دیجیتال برگزار شود.

وی ادامه داد: در این طرح قرار است بچه ها و نوجوانان ایرانی با مبانی خلاقیت، ایده پردازی، الگوریتم، و کدنویسی آشنا شده و تولیدات خود را در قالب المپیاد ملی کد نویسی و تولید محتوای دیجیتال دانش آموزی منتشر کنند.

منصوری شرح داد: المپیاد ملی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال دارکوب، در نظر دارد تا با بسترسازی، آموزش، توانمندسازی و هدایت بچه ها این سرزمین، ضمن آموزش سواد دیجیتال، راستا کارآفرینی و توسعه را هموار کند. راستای که می تواند به شکوفایی بیشتر کشور کمک کرده و زمینه ساز جهش تولید و کسب وکار در کشور و در سالیان آینده باشد. هدف این طرح استعدادیابی، استعدادپروری، آموزش، توانمندسازی و هدایت علاقمندان به حوزه تولید محتوای دیجیتال و کد نویسی در سنین 7 تا 18 سال است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "المپیاد ملی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال دانش آموزی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المپیاد ملی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال دانش آموزی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید