ترکیه آماده بهبود روابط با مصر و امارات است

به گزارش مجله کامپیوتر، وزیر خارجه ترکیه گفت که این کشور آماده بهبود روابط با مصر و امارات بر مبنای احترام متقابل است.

ترکیه آماده بهبود روابط با مصر و امارات است

به گزارش گروه بین الملل مجله کامپیوتر، مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه امروز (آدینه) در تبادل نظر با مجله کامپیوتر به هنگام بازگشت از پاکستان به ترکیه، در پاسخ به سؤالی در مورد بهبود روابط با مصر و امارات گفت: اگر آن ها گام های صادقانه و ملموس و سازنده ای بردارند، ما نیز پاسخ مثبت خواهیم داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، او مدعی شد که پیغام های مثبتی از سوی امارات به ترکیه رسیده، اما آنکارا خواستار اقدامات مصداقی است. در مورد مصر نیز چاووش اغلو گفت که آنکارا و قاهره گام های مثبتی در قبال یکدیگر برداشته اند و اضافه کرد: امکان این وجود دارد که با این قبیل اقدامات، اعتماد متقابل افزایش یابد.

چاووش اغلو همچنین گفت که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، دو روز پیش نامه ای با دست خط خود به اردوغان نوشته و این نامه ادبیات بسیار مثبت و سازنده ای داشت.

سخنان چاووش اغلو یک هفته پس از آن زده می گردد که انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در مصاحبه ای گفته است که کشورش به دنبال تقابل با ترکیه یا ایران نیست.

روز چهارشنبه گذشته نیز یک منبع ترکیه ای رسمی که خواست نامش فاش نگردد، به وبگاه القدس العربی گفت که تماس هایی در سطح اطلاعاتی و دیپلماسی البته کمرنگ میان ترکیه و مصر جریان دارد و رسانه های ترکیه-به ویژه رسانه های رسمی- دستوراتی در مورد تغییر لحن خود در قبال اخبار مربوط به مصر دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ترکیه آماده بهبود روابط با مصر و امارات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه آماده بهبود روابط با مصر و امارات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید