طرز تهیه لواشک خانگی با میوه های خوشمزه تابستانی

به گزارش مجله کامپیوتر، لواشک زرشک، لواشک انار، لواشک آلو، لواشک کیوی، لواشک آلبالو از جمله پرطرفدارترین انواع لواشک خانگی هستند که از خشک شدن عصاره میوه بدست می آیند.

طرز تهیه لواشک خانگی با میوه های خوشمزه تابستانی

سرویس آشپزی - لواشک یکی از تنقلات محبوب در سرتاسر دنیاست که از عصاره غلیظ و خشک شده یک یا چند نوع میوه تهیه می گردد که متخصصان تغذیه به آن اکستراکت یا کنسانتره می گویند.

ساده ترین و متداول ترین روش تهیه لواشک، خشک کردن پوره غلیظ میوه زیر نور خورشید است به این ترتیب که ابتدا عصاره میوه را گرفته، آن را با چاشنی های دل خواه ترکیب می نمایند و سپس مانند نان لواش آن را خیلی نازک پهن می نمایند تا خشک گردد. امروزه اما با توجه به آلودگی هوا، نداشتن آفتاب کافی در منازل و دلایل دیگر از وسایلی چون شوفاژ، بخاری، فر و ... نیز برای تهیه لواشک استفاده می گردد.

معمولا برای تهیه لواشک از میوه هایی مانند آلوچه، زردآلو، آلو، قیسی، کیوی، انار، زرشک و یا ترکیبی از چند میوه استفاده می گردد و لواشک بسته به میوه های مصرف شده، در طعم های ترش، شیرین و ملس به وفور یافت می گردد.

تهیه لواشک خانگی بر خلاف آنچه تصور می گردد بسیار ساده است. علاوه بر این، لواشکی که در منزل تهیه می گردد بهداشتی تر بوده و شما می توانید ترشی، شیرینی و میزان نمک آن را بر اساس ذایقه خود معین کنید. درست کردن لواشک تقریبا قانون خاصی ندارد و شما می توانید از هر میوه ای با هر طعم و مزه ای از میوه های نارس و سفت گرفته تا میوه های حسابی رسیده و له شده در تهیه لواشک بهره ببرید.

در ادامه مجموعه کاملی از طرز تهیه انواع لواشک خانگی را برای شما تهیه نموده ایم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد و بتوانید در هر فصلی، لواشک مخصوص آن فصل را تهیه نموده و از طعم یک لواشک سالم و خوشمزه لذت ببرید.

لواشک زردآلو خانگی

لواشک زردآلو همان طور که از نام آن تعیین است یک لواشک تابستانی با طعم شیرین است. این لواشک بسیار محبوب است و رنگ قهوه ای روشن دارد. برخی افراد برای تلطیف طعم لواشک زردآلو از ترکیب پوره زردآلو با میوه های دیگر مثل آلو و ... استفاده می نمایند که در نهایت یک لواشک ملس خواهند داشت.

در لینک زیر طرز تهیه لواشک زردآلوی خانگی را خواهید دید.

آموزش کامل تهیه لواشک زردآلو + معرفی انواع چاشنی لواشک

لواشک آلو خانگی

لواشک آلو یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین انواع لواشک خانگی است. بهترین، سالم ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای تهیه لواشک، استفاده از میوه هایی است که ته جعبه میوه ها می ماند و با قیمت ناچیزی می توان آن ها را تهیه کرد.

برای تهیه لواشک آلو نیز می توانید از آلوهایی که برای مدت طولانی در منزل باقی مانده است بهره ببرید و با صرف مدت زمان کوتاهی به راحتی برای تمام سال لواشک تهیه کنید.

در صورت تمایل می توانید برای تهیه لواشک ترش مزه از مخلوط آلو قرمز و آلبالو در کنار هم استفاده نمایید. همچنین اگر مزه شیرین برای لواشک را می پسندید می توانید از میوه هایی همچون سیب، هلو، زرد آلو و... استفاده نمایید.

آموزش تصویری طرز تهیه لواشک آلو فوری

لواشک گوجه سبز (لواشک آلوچه خانگی)

فصل بهار که گوجه سبز در همه جا یافت می گردد، بهترین موقع برای تهیه یکی از خوشمزه ترین و ترش ترین لواشک ها یعنی، لواشک گوجه سبز است. برای تهیه لواشک گوجه سبز که در برخی شهرها به آن لواشک آلوچه نیز گفته می گردد، به مواد اولیه بسیار کمی احتیاج دارید و در مدت کوتاهی می توانید یک لواشک خانگی ترش و خوشمزه تهیه کنید.

طرز تهیه لواشک گوجه سبز یا لواشک آلوچه خانگی

لواشک انار

لواشک انار مانند لواشک گوجه سبز و لواشک آلو، جزو لواشک های ترش است و معمولا در فصل پاییز که انار به وفور یافت می گردد تهیه و برای فصل های دیگر ذخیره می گردد. از آنجایی که طعم لواشک انار خالص بسیار ترش است، برخی افراد از مواد دیگری مانند سیب و به برای تلطیف طعم این لواشک استفاده می نمایند. برخی دیگر نیز برای ترش تر شدن لواشک انار، آن را مخلوط با زرشک تهیه می نمایند.

طرز تهیه لواشک انار خانگی خوشمزه

لواشک کیوی

لواشک کیوی نیز از جمله انواع لواشک ترش است که رنگ سبز زیبایی دارد. این لواشک را می توان به دو روش پخته و خام تهیه کرد و برای تعادل طعم ترش آن نیز می توان از مقداری کمی شکر بهره برد.

آموزش طرز تهیه لواشک کیوی خانگی با دو روش

لواشک هندوانه

لواشک هندوانه از تنقلات سالم و خوشمزه ای است که می توان در منزل تهیه نموده و به واسطه رنگ جذاب، گزینه مناسب جهت پذیرایی در مهمانی ها خواهد بود. با طرز تهیه لواشک هندوانه آشنا شوید.

طرز تهیه لواشک هندوانه ملس و خوشمزه

لواشک آلبالو

فصل تابستان که تنوع میوه ها بسیار زیاد است، بهترین زمان برای درست کردن انواع لواشک خانگی و ذخیره کردن آن ها برای شب های طولانی زمستان است. آلبالوی ترش و خوشمزه یکی از همین میوه های تابستانی پرطرفدار است که می توان از آن به روش های مختلفی استفاده کرد و انواع مربای آلبالو، آلبالو خشک، ترشی آلبالو و از همه مهم تر لواشک آلبالو خوش رنگ و خوشمزه تهیه کرد. با طرز تهیه لواشک آلبالو به وسیله لینک زیر آشنا شوید.

طرز تهیه لواشک آلبالو خانگی + آموزش خشک کردن انواع لواشک خانگی

لواشک گیلاس

برخی افراد اصلا میانه خوبی با طعم ترش ندارند و ترجیح می دهند سراغ خوردنی ها و تنقلاتی مانند لواشک نروند. این دسته افراد می توانند دست به کار شده و انواع لواشک شیرین مانند لواشک گیلاس را تهیه نمایند و از خوردن آن لذت ببرند. در صورت تمایل می توان لواشک گیلاس را به صورت ترکیبی با میوه های دیگر مثل آلو نیز تهیه کرد تا یک طعم ملس رو به شیرین داشت.

طرز تهیه لواشک گیلاس شیرین و خوشمزه

لواشک شلیل

لواشک شلیل نسبت به دیگر انواع لواشک کمتر یافت می گردد که شاید یک دلیل آن قیمت بالای این میوه و همچنین کم یاب تر بودن آن نسبت به دیگر میوه ها باشد. لواشک شلیل طعم شیرین و رنگ روشنی دارد و برای تهیه آن گاهی از ترکیب شلیل و هلو استفاده می گردد. با طرز تهیه لواشک شلیل و هلو آشنا شوید.

طرز تهیه لواشک شلیل و هلو خانگی

لواشک زرشک

لواشک زرشک ترش ترین و خوش رنگ ترین لواشک در میان انواع لواشک خانگی است. لواشک زرشک هم با استفاده از زرشک تازه و هم زرشک خشک قرمز تهیه می گردد که هر دو مورد پرکار و پر زحمت هستند اما به نتیجه خوشمزه ای که دارد می ارزد. با نوش جان کردن لواشک زرشک می توانید از خواص فوق العاده این گیاه بی نظیر بهره مند شوید.

طرز تهیه لواشک زرشک تازه

لواشک زغال اخته

برای تهیه لواشک زغال اخته احتیاجی به خرید بهترین و مرغوب ترین نوع میوه نیست. در واقع لواشک میوه با استفاده از میوه هایی که در منزل خورده نشده و در حال خراب شدن هستند، تهیه می گردد. کافی است میوه های مورد علاقه خود را باهم بجوشانید و عصاره آن ها را گرفته، کف سینی بریزید و صبر کنید تا خشک شوند. این بار ترکیب میوه های ترش یعنی زغال اخته و ریواس را امتحان کنید.

طرز تهیه لواشک زغال اخته و ریواس

لواشک سیب

وقتی حجم زیادی سیب ترش یا شیرین دارید که احتمال خراب شدن آنها وجود دارد، می توانید از آنها لواشک تهیه کنید. البته باید دقت کنید که هر میوه ای را نمی توان لواشک کرد زیرا همه میوه ها قابل صاف کردن نیستند. مثلا نمی توان آناناس و موز را صاف کرد زیرا در این صورت تمام حجم میوه در صافی باقی می ماند و از آن نمی گذرد. با طرز تهیه لواشک سیب به وسیله لینک زیر آشنا شوید.

طرز تهیه لواشک سیب خانگی

تزیین لواشک و عکس لواشک ترش

بسیاری از خانم های باسلیقه و هنرمند، در مناسبت های مختلفی مانند شب یلدا، شب چهارشنبه سوری و ... دست به کار شده و انواع لواشک خانگی یا بازاری که تهیه نموده اند را به زیبایی تزیین می نمایند.

معمولا برای تزیین لواشک به چند رنگ لواشک با طعم های متنوع احتیاج است. در لینک زیر مجموعه ای زیبا و متنوع از انواع تزیین لواشک ترش و شیرین و خوشمزه را خواهید دید.

مجموعه عکس لواشک ترش و خوشمزه

طرز تهیه لواشک آلو، انار و هلو در فر

تقریبا همه از خوردن لواشک به ویژه در فصل تابستان لذت می بریم. این خوراکی خوشمزه را اغلب در منزل تهیه می کردند و آنها را در حیاط می گذاشتند تا با نور خورشید خشک شده و آماده شوند. شاید تصور کنید در زندگی آپارتمان نشینی امروزی امکان تهیه لواشک در منزل وجود ندارد، اما این تصور درست نیست. می توانید انواع لواشک را در فر تهیه کنید، به علاوه تهیه این خوراکی های ترش و خوشمزه در فر بهداشتی تر نیز است.

طرز تهیه لواشک آلو، انار و هلو در فر

طرز تهیه لواشک انگور

لواشک یکی از تنقلات محبوب است که می توان آن را با اغلب میوه های تابستانی درست کرد. انگور یکی از این میوه های تابستانی است که می توان برای تهیه لواشک آن را همراه با آلو و هلو به کار برد. از آنجا در طرز تهیه لواشک انگور مجبور هستیم این میوه را بجوشانیم، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که حکم شرعی آن چیست؟ پاسخ این سوال بستگی به مرجع تقلید شما دارد.

طرز تهیه لواشک انگور و حکم شرعی آن

امیدواریم از این مجموعه لذت برده باشید و در هر فصلی که هستید دست به کار شده و یک لواشک خانگی خوشمزه تهیه کنید.

منبع: setare.com

به "طرز تهیه لواشک خانگی با میوه های خوشمزه تابستانی" امتیاز دهید

2 کاربر به "طرز تهیه لواشک خانگی با میوه های خوشمزه تابستانی" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لواشک خانگی با میوه های خوشمزه تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید