طراحی گرافیکی و چاپ

خودرویی که پس از 40 سال دوباره آمد!

ترایمف موتور کمپانی مجموعه ای است که فعالیت خود را از سال 1885 در کشور انگلیس شروع کرد و در نهایت سال 1984 اعلام انحلال کرد. حدود 40 سال است که ترایمف هیچ خودرویی فراوری نکرده، اما طی روز های گذشته اخبار جالبی در رابطه با بازگشت ترایمف با خودرو تی آر 25 در رسانه...

23 تیر 1402

ناشران استانی در نمایشگاه کتاب تهران باید به خوبی دیده شوند، نمایشگاه مجازی فرصتی قابل توجه برای ناشران

رضا شجیعی همزمان با نزدیک تر شدن به برپایی نمایشگاه کتاب 1402در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سنندج، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کتاب امری مثبت و فرصت مناسبی است برای همه علاقه مندان، دانشجویان و کسانی که با کتاب سر و کار دارند.

17 اردیبهشت 1402

آداب و رسوم جشن های عروسی در کشورهای مختلف

در بسیاری از کشورهای جهان جشن عروسی و مراسم مربوط به ازدواج همراه با آداب و رسوم خاصی برگزار می گردد. بسیاری از آداب و رسوم ازدواج در کشورهای مختلف ریشه در تاریخ و فرهنگ کهن ملل مختلف دارد. در اینجا به معرفی مختصر چند نمونه از این رسوم کهن فرهنگی در کشورهای...

18 دی 1401

شکایت از انگلیس بابت درج توهین آمیز نام ایران

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین ملاقاتش در چارچوب دور اول مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر به مصاف انگلیس رفت که این ملاقات با شکست ناباورانه 6 بر 2 ایران همراه شد.

5 آذر 1401

کشف ردپای ارواح باستانی در صحرای یوتا

باستان شناسان اخیراً ردپا های باستانی مرموزی را در نمکزار های صحرای یوتا در ایالات متحده امریکا کشف کردند که به دلیل شرایط زمین شناسی خاص، تنها در هنگام بارندگی ظاهر می شوند. در واقع وقتی باران می بارد و این ردپا ها پر از آب می شوند، درون آن ها نسبت به...

15 مرداد 1401

کشف جدیدی که می تواند به درمان آسم یاری کند

آنالیز نو پژوهشگران استرالیایی، کشف مهمی را نشان می دهد که می تواند به ارائه یک درمان مؤثرتر برای آسم یاری کند.

2 مرداد 1401

عکس های ناب زمین از قاب پنجره هواپیما

از بین سفرها، سفرهای تجاری با هوایپما سفری هیجان انگیز و فوق العاده هستند. زیرا از قاب پنجره آن می توانید تصاویر زیبا از چشم انداز ها رویایی و بی نظیر را ببینید. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید.

25 فروردین 1401

5 مزیت سلامتی برای مصرف منظم بادام

بادام سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و فیبر، همراه با تعداد زیادی از مزایای سلامتی است. فقط یک مشت بادام حدود یک هشتم احتیاج ما به پروتئین روزانه را تامین می نماید.

2 بهمن 1400

سرنوشت سنسورهای پایش نبض زمین در هاله ای از ابهام!

در حالی که محققان پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله با همکاری بخش خصوصی اقدام به طراحی و ساخت حسگرهای شتاب نگار کردند و تا به امروز علاوه بر آنکه زلزله ها را رکورد کرده و چند ایستگاه نیز به این سنسور مجهز شده است، ولی اکنون این محصول از لیست حمایت از...

27 دی 1400

حمله شدید لیلا اوتادی به سینمای ایران !

خبرنگاران: واکنش لیلا اوتادی بازیگر زن به اتفاقاتی که در سینمای ایران بر خلاف هالیوود و بالیوود می افتد را در این ویدیو ببینید.

9 دی 1400

تأثیر وفاق اجتماعی بر اقتصاد جامعه

مقتضیات انسانی نیز مانند شرایط غیرانسانی بر ما و امیال دلخواه ما، که به نوعی می توان آن را سلامت تعریف کرد، اثر می گذارد.

26 آبان 1400

دیزوپیرامید (DISOPYRAMID)

عوارض جانبی مهم: یبوست، کاهش فشار خون، سردرد، بی نظمی قلبی (آریتمی)، درد قفسه سینه، بی اشتهایی، اسهال، حالات روانی خاص

21 مهر 1400

درمان بیماری های ویروسی با ارائه یک ساختار 3بعدی تازه

پژوهشگران استرالیایی سعی دارند با ارائه یک ساختار سه بعدی نو از ویروس ها، به درمان بیماری های ویروسی یاری نمایند.

30 مرداد 1400

ویژگی های عکس ارسالی برای درخواست ویزای شینگن

گاه گردشگران تمام ملزومات سفر را فراهم می نمایند اما به علت نداشتن آگاهی کافی از شرایط و مدارک موردنیاز سفارتخانه از سفر به کشور موردنظرشان بازمی مانند. ما سعی می کنیم آرشیو کامل مدارک و شرایط صدور ویزای کشورهای پرطرفدار را فراهم کنیم.

25 مرداد 1400

ساخت قطعات با چاپگر 3 بعدی را بسپار به آیدیزاین

فناوری چاپ سه بعدی از فناوری های نوینی است که در ده سال اخیر توانسته در حوزه صنایع مختلف مثل خودروسازی، ریخته گری و قالب سازی، ساخت قطعات در حوزه هوافضا و تجهیزات پزشکی تغییرات زیادی به وجود آورد و فرآیند ساخت و طراحی قطعات را تسریع کرده و بهبود ببخشد.

3 مرداد 1400

بینی مبتلایان به سرطان پوست با غضروف آزمایشگاهی ترمیم می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه آلبرتا روشی جدید برای چاپ سه بعدی غضروف در اشکال خاص ابداع کرده اند. می توان از این روش برای بازسازی بینی افراد مبتلا به سرطان پوست استفاده کرد و به این ترتیب دیگر لازم نیست غضروف از بخش های دیگر بدن...

3 خرداد 1400

تمدن های فضایی ما را زیر نظر دارند؟!

محققان دریافته اند که بسیاری از این ها، یعنی خورشید و سایر سیارات منظومه شمسی، چیدمان درستی داشته اند و از این رو هر تمدن بیگانه ای اصولا قادر است دید رصدی خوبی به زمین ما داشته باشد.

4 آذر 1399

تلفیق زیبایی شناختی ادبیات کودک را از نگاه کودک جست جو کنیم

خبرنگاران ـ گروه فرهنگ: سمیرا معتمد جلالی مولف و منتقد در حوزه ادبیات بچه ها در یادداشتی که آن را در اختیار خبرنگاران قرار داده است، به بررسی و آسیب شناسی ادبیات کودک بعد از مقطع انقلاب اسلامی پرداخته است.

7 تیر 1399

خبرنگاران مروری بر کتاب امدادهای پزشکی طب طبیعی

اراک - خبرنگاران - امدادهای پزشکی طب طبیعی عنوان کتابی است که به تلاش مظفر ذاکری نوشته شده است.

27 خرداد 1399

IMF علی رغم مخالفت آمریکا روش هایی برای اعطای وام به ایران دارد

شبکه خبری الجزیره به نقل از تحلیلگران نوشته صندوق بین المللی پول روش هایی برای عبور از سنگ اندازی های آمریکا و اعطای وام 5 میلیارد دلاری به ایران دارد.

22 خرداد 1399
تعداد: (28)