بهداشت دهان و دندان

خدمات رایگان دندانپزشکی و روان شناسی در پامنار و امامزاده یحیی(ع)

پرداخت هزینه خدمات دندانپزشکی و مشاوره روان شناسی در شرایط کنونی برای اقشار کم درآمد آسان نیست. به همین دلیل این خدمات به رایگان در محله های محروم ارائه می شود.

9 بهمن 1401

دستورپخت کروک موسیو و کروک مادام: نان تُست و سس مخصوص با پنیر گودا

داستانی هست که کشف کروک موسیو را به چند کارگر فرانسوی نسبت می دهد، آنها دَله های فلزی غذاشان را کنار یک رادیاتور می گذاشتند. وقتی برای ناهار سر میز می رفتند، ساندویچ های ژامبون و پنیر شان در اثر گرما آب شده بود. مابقی افسانه های تاریخی است. از بین تمام...

19 شهریور 1401

بهترین آثار باستانی آمریکا ، بخش اول

در سراسر جهان، شهرها و کشورهایی وجود دارند که برای آثار باستانی خود معروفیت پیدا کرده اند. کشور آمریکا یکی از این موارد نیست اما باید گفت که در این کشور، آثار برجسته قابل توجهی وجود دارند.

22 مرداد 1401

10 کار مفید روزانه برای افراد دیابتی

داشتن دیابت اصلا چیز خوشایندی نیست اما اگر حواس تان باشد این بیماری خیلی هم اذیت تان نخواهد کرد و می توانید زندگی عادی داشته باشید.

20 مرداد 1401

چرا مدیریت بازیافت و تفکیک زباله در شرکت ها اهمیت دارد و چگونه باید انجام گردد؟

بر اساس مطالعه اخیر Science Advance از زمان اختراع پلاستیک در سال 1907، 8.3 میلیارد تن پلاستیک بکر (غیر بازیافتی) فراوری شده است و 79 درصد آن در مراکز جمع آوری زباله انباشته شده است و از این میان فقط 9 درصد زباله ها بازیافت شده است. اگر فرایند فعلی فراوری زباله و مدیریت...

9 مرداد 1401

طرز تهیه کیک برگردان؛ کیک خوشمزه بین المللی با طعم هلو!

کیک برگردان یا کیک آپساید داون از کیک های بسیار خوشمزه و معروف بین المللی است که با میوه های فصل تهیه میگردد در این تکنیکِ پختن کیک میوه های فصلِ موجود در کف قالب با کارامل پخته می شوند و مایه کیک روی میوه ها قرار میگیرد و در فر میپزد میوه ها در زمان پخت...

25 تیر 1401

آیا مصرف کم نمک واقعاً برای سلامتی مفید است؟

حتما بسیاری از شما شنیده اید که رژیم های غذایی کم نمک برای حفظ سلامتی ما و به ویژه افرادی که با بیماری های قلبی و عروقی درگیر هستند، بسیار لازم است، اما یافته های شگفت انگیز یک مطالعه تازه علمی اخیراً نشان می دهد که رژیم غذایی کم نمک از مرگ یا مراجعه به...

13 تیر 1401

درمان دندان درد بچه ها با روش های خانگی

پوشش محافظ بیرونی دندان به دلیل پوسیدگی دندان از بین می رود و رفته رفته به مرکز دندان و محل قرارگیری اعصاب دندان نفوذ می نماید و درد هنگامی که چیزهای سرد یا گرم یا شیرین با دندان تماس پیدا می نماید آغاز می گردد.

15 دی 1400

خوردن خربزه در دوران بارداری چه مزایایی دارد؟

خربزه فارغ از دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد معدنی، سرشار از آنتی اکسیدان ها و ضد انعقادها، هستند. خربزه یک میوه استثنایی برای مادران باردار است. برای آگاهی از مزایای خوردن خربزه در بارداری با ما همراه باشید.

22 آبان 1400

چند نکته برای سفر کردن بیماران سرطانی

برای کسب و کار یا لذت بردن، ممکن است زمانی وجود داشته باشد که افراد مبتلا به سرطان مانند لوسمی و لنفوم احتیاج به سفر داشته باشند. در حالی که اندیشه اولیه ممکن است غم انگیز به نظر برسد - سفر به مقدار کافی استرس آور است! - برنامه ریزی کمی می تواند یاری کند...

22 آبان 1400

دانستنی های جالب درباره موز

موز یک میوه خوشمزه و مقوی است که خواص زیادی دارد در ادامه به بعضی از این خواص که احتمالا نمی دانستید اشاره شده است.

19 آبان 1400

خواص انار پخته برای درمان سرماخوردگی

خبرنگاران - با رسیدن فصول سرد سال، احتمال بروز سرماخوردگی بسیار بالا است. از این رو می توانید به جای مصرف داروهای شیمیایی سرشار از عوارض، از مواد طبیعی استفاده کنید. یکی از این معجزه های طبیعت، انار است. در صورتی که انار را بپزید، خواص آن در درمان سرماخوردگی...

1 مرداد 1400

کاردستی با ملیله کاغذی

کاردستی با ملیله کاغذی هنری زیبا و جالب است که کاربرد های زیادی دارد. از این هنر برای ساخت کاردستی با مقوا و کاغذ نیز می توانید استفاده نمایید.

17 اسفند 1399

ایجاد رشته های روانشناسی اینترنت و ژورنالیست پزشکی

تهران (پانا) - در چهل و ششمین نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاسیس یک انستیتو، سه مرکز تحقیقاتی و 17 رشته جدید موافقت شد.

26 بهمن 1399

چگونه درد دندان درآوردن کودک را تسکین دهیم؟

از روش های کاهش درد دندان دراوردن کودک استفاده از سرما، فشار، دارو های موضعی و مسکن ها است که در این مقاله درباره هر کدام از این روش ها شرح داده شده است.

5 بهمن 1399

میوه ای با قدرت 10 هزار بار بیشتر از شیمی درمانی

کارگر آنلاین/ این ماده در درمان بیماری های عروق کرونر و کاهش سطح کلسترول بسیار موثر است. به طور شگفت انگیزی 11 لیمونوئید موجود در لیمو قادر است از گسترش و پیشرفت بیماری ها پیشگیری نموده که 10000 برابر بیشتر از شیمی درمانی اثر گذار تر است همچنین باید گفت که...

9 تیر 1399

طرز تهیه رولت مرغ و بادمجان

در مطلب زیر طرز تهیه رولت بادمجان را به شما آموزش می دهیم.

19 اردیبهشت 1399

کشف سلول هایی که می توانند استخوان جدید بسازند

پژوهشگران برای رسیدن به این نتیجه، سلول های بنیادی درون یک مدل پیوند استخوان را بررسی کردند و دریافتند که این سلول ها از استخوان پیوند زده شده خارج می شوند و بازسازی حفره مغز استخوان و تشکیل استخوان جدید را آغاز می کنند.

5 اردیبهشت 1399

تقدیر از دانش آموزان مدال آور در جشنواره اختراعات کره جنوبی

آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز میزبان سه دانش آموزی بود که در پانزدهمین جشنواره بین المللیاختراعات کره جنوبی افتخارآفرینی نموده بودند.

13 بهمن 1398

خواص شگفت انگیز مویز

مویز، انگور خشک شده است که برخلاف سایر میوه های خشک شده، طی پروسه خشک کردن هیچ قندی به آن افزوده نمی شود. مویز سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و سایر مواد مغذی است، اما چربی اشباع و کلسترول ندارد. ضمناً مویز، بدون گلوتن است.

12 آذر 1398
تعداد: (25)